موبایل و تبلت

شیائومی مشغول ساخت گوشی با پنل خورشیدی است

به‌تازگی وب‌سایت LetsGoDigital پتنت طراحی جدیدی را از شیائومی کشف کرده بر اساس آن ظاهرا این شرکت چینی قصد دارد گوشی هوشمندی با پنل خورشیدی بسازد. این پتنت در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸ ثبت شده و به تازگی خبر آن منتشر شده است. در این طرح، شاهد گوشی هوشمندی هستیم که از پنل خورشیدی یکپارچه بهره می‌برد.

در پنل جلویی آن اثری از بریدگی نمایشگر، حفره یا مکانیسم پاپ‌آپ برای دوربین سلفی نیست و به همین خاطر احتمالا مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود. مدتی قبل، شیائومی ویدیویی از مدل اولیه چنین دوربینی را نمایش داد و در ضمن طبق این پتنت، گوشی مذکور مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است.

جالب توجه است که وجود صفحه‌ خورشیدی روی ضخامت دستگاه اثری نگذاشته است؛ بطوریکه اگر از زاویه بالا به‌ دستگاه نگاه کنیم، هیچ‌چیز غیرعادی به‌چشم نمی‌خورد. شیائومی به‌دنبال این است که ازطریق صفحه‌ خورشیدی موردبحث، معظل کاربرانی که همواره به‌دنبال شارژر و اتصال دستگاهشان به برق هستند را برای همیشه برطرف سازد تا بدون اینکه کاری انجام دهند، به‌واسطه‌ تابش اشعه‌ خورشید، گوشی خود را شارژ کنند.

نکته دیگر این است که شیائومی در این راه تنها نیست و شرکت‌هایی مانند ال جی و سامسونگ نیز پیش از این اقدام به ساخت گوشی‌های همراه با پنل‌های سلول خورشیدی برای شارژ مجدد دستگاه نموده بودند. برای مثال در سال 2010 شرکت ال جی اولین گوشی مجهز به شارژر خورشیدی سرخورد خودش را معرفی کرد که عملیات شارژ از طریق کاوری مجهز به پنل خورشیدی صورت می‌گرفت و برای اینکه بتوانید دو دقیقه با گوشی خود صحبت کنید باید گوشی را به مدت 10 دقیقه تحت تابش نور مستقیم قرار می‌دادید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا