لپ تاپ

لنوو از لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme با نمایشگر 4K HDR رونمایی کرد

لنوو در نمایشگاه ایفا 2018، از لپ تاپ جدید خود با نام ThinkPad X1 Extreme با نمایشگر 4K HDR و کارت گرافیک انویدیا رونمایی کرد.

لپ‌تاپ جدید لنوو با ظاهر چشمگیر خود برای رقابت شانه‌به‌شانه با XPS 15 دل و مک‌بوک پرو اپل طراحی شده و از هر دوی آن‌ها وزن کم‌تری دارد.  این لپ‌تاپ با وزن ۱.۷ کیلوگرمی خود یک پردازنده نسل هشتمی کافی‌لیک اینتل Core i7 را درون خود جای داده است. تینک‌پد جدید را می‌توانید با ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۲ ترابایت حافظه PCIe SSD سفارش دهید.

کانفیگ‌های مختلفی از این لپ‌تاپ موجود است و پیشرفته‌ترین مدل را می‌توان از بین نمایشگر ۱۵.۶ اینچی FHD IPS یا 4K IPS با پشتیبانی از HDR و دالبی ویژن انتخاب کرد. یک نسخه‌ی مجزا از تینک‌پد ایکس‌وان اکستریم با پردازنده‌ی Core i9 اینتل نیز در ماه دسامبر عرضه خواهد شد. به لطف کارت گرافیک GTX 1050 Ti انویدیا (البته نسخه Max-Q) می‌توانید برخی بازی‌های سبک و متوسط را نیز روی این مدل اجرا کند. این کارت گرافیک همچنین به شما در ویرایش تصاویر و ویدئوها و حتی بازی‌های واقعیت مجازی کمک خواهد کرد. علاوه‌بر این، لنوو به‌منظور جلوگیری از گرمایش بیش از حد لپ‌تاپ از فن‌های دوگانه برای خنک‌سازی بهره گرفته است.

بدنه ThinkPad X1 Extreme از جنس فیبرکربن ساخته شده و کیبورد و ترک‌پد آن مشابه سری تینک‌پد قدیمی طراحی شده است. حسگر اثر انگشت و دوربین ویندوز هلو نیز برای آنلاک راحت‌تر ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده‌اند و باتری ۸۰ وات ساعتی این لپ‌تاپ به لطف فناوری شارژ سریع RapidCharge تنها در یک ساعت تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. لنوو برخلاف اپل برای لپ‌تاپ ۱۵ اینچی خود دو درگاه USB 3.1 (یکی برای شارژ)، دو درگاه USB سازگار با تاندربولت ۳، شکاف کارت حافظه‌ی SD و درگاه HDMI 2.0 درنظر گرفته است؛ در نتیجه کاربر نیازی به حمل دانگل‌های مختلف نخواهد داشت.

لنوو می‌گوید این لپ‌تاپ ۱۳ ساعت دوام شارژ داشته و قرار است با قیمت پایه ۱۸۶۰ دلار از همین ماه وارد بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا