موزیلا به تازگی از نسخه واقعیت مجازی مرورگر فایرفاکس با نام Firefox Reality برای هدست های واقعیت مجازی منتشر کرد. موزیلا این مرورگر را به عنوان پلتفرم ترکیبی، متن باز و یک مرورگر سازگار با کاربر که رابط کاربری آن مخصوصا برای هدست‌ها طراحی شده است، یاد می‌کند.

 گفتنی است این نسخه هم‌اکنون به‌صورت رایگان در فروشگاه‌های Oculus ،Viveport و Daydream در دسترس کاربران قرار دارد. این مرورگر جدید از موتور شرکت Quantum برای مرورگرهای موبایلی قدرت می‌گیرد و کاربران قادر خواهند بود از تبدیل حالت 2 بعدی به 3 بعدی یا بلعکس برای تماشای محتوای مورد نظر خود استفاده کنند.

«آندره وریجناد»‌ رئیس بخش استراتژی پلتفرم واقعیت ترکیبی شرکت موزیلا در ارتباط با مرورگر Firefox Reality چنین می‌گوید:

ما بر روی همه چیز بازنگری کرده‌ایم که شامل ناوبری، وارد کردن متن، فضاها،‌ جستجو و غیره می‌شود. این نیازمند سال‌ها تحقیق، گفتگوهای بی‌شماری با کاربران، تولیدکنندگان محتوا و شرکای سخت افزاری است. نتیجه‌ی آن یک مرورگر برای رسانه‌ای است که در آن کار کند. این یک تفاوت بزرگ ایجاد می‌کند و ما فکر می‌کنیم شما تمام قابلیت‌ها و جزئیاتی که برای یک مرورگر واقعیت ترکیبی تدارک دیده‌ایم را دوست خواهید داشت.

این مرورگ همچنین قادر است ویدیوهای 360 درجه آنلاین و تجربه واقعیت مجازی را به طور کامل و به واسطه WebVR استاندارد که Firefox از سال گذشته کاملا از آن پشتیبانی می‌کند، به اجرا درآورد. این مرورگر با استفاده از میکروفون هایی که از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، قادر به پشتیبانی از جستجوی صوتی است، پس ناوبری در فضای وب ساده‌تر خواهد بود.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اضافه شدن بوک‌‌مارک‌ها، پشتیبانی از ویدیوهای ۳۶۰ درجه و امکان استفاده از چند حساب کاربری اشاره کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، هم‌اکنون مرورگر Firefox Reality در فروشگاه‌های Oculus ،Viveport و Daydream در دسترس شما قرار دارند و برای دریافت آن تنها کافی است که نام آن را جست‌وجو کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *