مایکروسافت، اعلام کرد که بزودی پشتیبانی از کیبورد و ماوس را به کنسول ایکس باکس وان خواهد آورد.

فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس‌باکس در برنامه Xbox Inside اعلام کرد که سرانجام پشتیبانی از موس و کیبورد به Xbox One خواهد آمد. بازی MMO و رایگان Warframe اولین عنوانی خواهد بود که در ماه اکتبر این ویژگی از طریق برنامه Xbox Insider برروی آن امتحان خواهد شد. پشتیبانی از موس و کیبورد در آینده نزدیک برای پیاده‌سازی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

فیل اسپنسر در ادامه اعلام کرد: «نباید انتظار داشته باشید که تمامی بازی‌های پلتفرم Xbox One از موس و کیبورد پشتیبانی کنند. استفاده از این ویژگی به انتخاب و نظر توسعه‌دهنده بستگی دارد. این ابزاری برای توسعه‌دهندگان است. بعضی از بازی‌ها هستند که به موس و کیبورد نیاز دارند و به همین دلیل برروی کنسول‌ها عرضه نشده‌اند؛ اگر ما بتوانیم چنین ابزاری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهیم، شاهد بازی‌های این چنینی بیشتری برروی Xbox One خواهیم بود.»

به گفته اسپنسر، موس و کیبوردهای فعلی مشتریان که از درگاه USB برخوردارند، با Xbox One سازگار خواهند بود. همچنین وی شایعات پیشین مبنی بر همکاری آن‌ها با Razer برای تولید یک موس و کیبورد اختصاصی را تایید کرد. هنوز مشخص نیست این ویژگی چه زمانی به صورت کامل در دسترس قرار خواهد گرفت ولی به گفته Microsoft در جریان X018 در ماه نوامبر اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *