گجت و پوشیدنی

معرفی هدست واقعیت مجازی Oculus Quest با قیمت ۳۹۹ دلار

آکیلس از هدست واقعیت مجازی جدیدش با نام Oculus Quest به قیمت 399 دلار پرده برداشت. این هدست قرار است بهار 2019 در دسترس کاربران قرار گیرد. مارک زاکربرگ، معتقد است که هدست واقعیت مجازی Oculus Quest اولین نمونه موجود در بازار است که توانسته سه ویژگی اصلی طراحی کاربرپسند، کنترلرهای مجازی و مستقل در کنار ردیابی موقعیتی کامل را ارائه کند.

این قیمت برای مدل پایه این هدست با حافظه داخلی 64 گیگابایتی است. هدست Oculus Quest دارای نمایشگری با رزولوشن 1440*1600 برای هر یک از چشمان کاربر است. البته برخلاف آکیولس گو، این مدل قابلیت پشتیبانی از ردیابی حرکتی تا مساحت 4000 فوت مربع را دارد. این هدست از دو کنترلرهای حرکتی لمسی و چهار دوربین با زاویه دید وسیع بهره می‌برد. عمر باتری هدست واقعیت مجازی Oculus Quest طبق ادعای شرکت سازنده 2 ساعت برای بازی و 2.5 ساعت برای تماشای فیلم‌های 360 درجه است.

هدست واقعیت مجازی جدید کمپانی Oculus با بیش از 50 عنوان روانه بازار خواهد شد و در عین توسعه دهندگان در تلاشند که بازی های واقعیت مجازی جذابی مانند Moss، The Climb و Robo Recall را نیز برای این هدست آماده کنند. احتمالا در کنفرانس توسعه دهنده Oculus Connect شاهد ارائه مشخصات تکمیلی این محصول خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا