سرانجام پس از شایعات و گمانه زنی ها، شیائومی از گوشی مخصوص بازی Black Shark Helo با 10 گیگابایت رم پرده برداشت. بلک شارک هلو از بدنه‌ای از ترکیب شیشه و پلاستیک نرم برای ارگونومی بهتر هنگام بازی استفاده می‌کند.

تفاوت اصلی بین این دو نسل بین نمایشگر دو دستگاه است. در نسل قبلی این گوشی، نمایشگری با تکنولوژی LCD استفاده شده اما در نسل جدید این نمایشگر با یک نمایشگر AMOLED جایگزین شده است. این نمایشگر ۶.۰۱ اینچی، رزولوشن FHD+ یا به طور دقیق‌تر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد. نرخ تجدید این نمایشگر همچنان ۶۰ هرتز بوده و اگر به دنبال نرخ تجدید بیشتر می‌گردید، بهتر است سراغ گوشی گیمینگ Asus ROG یا ریزر فون ۲ بروید.

این‌بار گوشی از یک تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بهره می‌برد که در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. با این‌حال این‌بار یک نسخه جدید ۲۵۶ گیگابایتی با ۱۰ گیگابایت رم نیز وجود دارد که شاید از کامپیوتر شخصی بسیاری از کاربران بیشتر باشد. ر پشت این گوشی شاهد یک دوربین ۱۲ و دوربین دوم ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی دستگاه، لنزی با دریچه دیافراگم f/1.75 دارد و سنسور آن از پیکسل‌های بزرگ ۱.۲۵μm استفاده می‌کند. دوربین جلویی دستگاه ۲۰ مگاپیکسلی بوده و جلوی آن لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

منبع انرژی این گوشی یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و از فناوری Quick Charge 3.0 نیز در این گوشی پشتیبانی می‌شود. هنوز از نسخه اندروید دستگاه نیز مطمئن نیستیم اما احتمالا با اندروید ۸.۱ عرضه می‌شود و باید تا یکی دو ماه دیگر بروزرسانی اندروید پای نیز برای این گوشی منتشر شود. طبق معمول، پوسته اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 10 نیز روی این گوشی نصب خواهد بود.

نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی بلک شارک هلو با یک کنترلر متصل شونده به گوشی عرضه می‌شود که دارای چند دکمه و یک آنالوگ استیک است. نسخه ۱۰ گیگابایتی اما با دو کنترلر برای دو طرف گوشی عرضه خواهد شد که قابلیت‌های بیشتری دارد. بلک شارک هلو همچنین دارای اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی است، صفحه‌نمایش آن از HDR10 پشتیبانی کرده و یک چیپ اختصاصی برای تبدیل تصاویر SDR‌ به HDR دارد. با این‌حال متأسفانه خبری از جک هدفون نیست و باید از دانگل درون جعبه برای اتصال هدفون‌های خود استفاده کنید.

نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی بلک شارک به ترتیب با قیمت ۴۶۰ و ۵۰۵ دلار از ۱۹ آبان‌ماه به بازار عرضه خواهند شد اما قیمت و زمان عرضه نسخه ۲۵۶/۱۰ گیگابایتی هنوز مشخص نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *