موبایل و تبلت

معرفی اچ‌تی‌سی Exodus 1، نخستین گوشی مبتنی بر بلاک‌چین

اچ‌تی‌سی از نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین با نام Exodus 1 پرده برداشت. پیش‌فروش این گوشی آغاز شده و انتظار می‌رود که در ماه دسامبر در دسترس کاربران قرار بگیرد. جالب اینجاست که شما این گوشی را تنها می‌توانید از طریق ارزهای دیجیتال، یعنی 0.1 بیت‌کوین و یا 4.78 اتریوم (در حدود 690 دلار یا 830 یورو) تهیه کنید.

هرچند به طور پیش‌فرض شاهد به کار گیری کیف پول رمزنگاری شده Zion در این محصول هستیم، با این حال می‌توان از برنامه‌های امنیتی دیگری از جمله CryptoKitties نیز به منظور افزایش امنیت اطلاعات مالی دیجیتال استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که برخلاف ادعای قبلی مدیرعامل شرکت، Exodus 1 یک گوشی با قابلیت استخراج ارز یا تبادل پول دیجیتالی نیست و صرفاً به یک کیف پول رمزگذاری شده مجهز است. البته شاهد به کار گیری یک مکانیزم ریکاوری پسورد ارز رمز هم در این گوشی هستیم که کلیدهایی را با الگوریتم‏های خاص برای افراد مورد تائید شما ارسال می‌کند.

گوشی Exodus 1 ارتباط عمیق‌تری با دنیای ارزهای دیجیتال دارد. این گوشی Dapps، برنامه‌های غیرمتمرکز را نیز اجرا می‌کند که به صورت همزمان بر روی دستکاه‌های زیادی اجرا می‌شود تا اطمینان حاصل کند که نتیجه کار معتبر است و نمی‌تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. به بیان ساده‌تر برنامه‌های غیرمتمرکز نرم‌افزارهایی هستند که بک‌اند خود را روی بلاک‌چین اجرا می‌کنند و نیازی به واسطه برای اجرا ندارند. البته hTC باز هم جزئیات زیادی در این رابطه منتشر نکرده است، اما این برنامه احتمالاً با اتریوم اجرا خواهد شد.

فارغ از ویژگی‌های امنیتی، گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی Exodus 1 از نمایشگری 6 اینچی با وضوح تصویر HD+ و نسبت تصویر 18 به 9 بهره برده و در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. در قاب پشتی این گوشی که به صورت شفاف طراحی شده، دو سنسور 16 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت قرار گرفته و دوربین سلفی نیز به دو سنسور 8 مگاپیکسلی تجهیز شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید شرکت اچ‎تی‎سی می‌توان به مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بر اساس استاندارد عایقی IP68 و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا