سخت افزار
موضوعات داغ

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 865 پلاس رونمایی کرد

شرکت کوالکام ساعاتی قبل از تراشه جدید اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی کرد. این یک نسخه بهبودیافته از تراشه نسل قبلی پرچمدار یعنی اسنپدراگون 865 است. اولین محصولی که مجهز به تراشه خواهد بود، گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 3 می باشد. در حالیکه Lenovo گفته است که نام تجاری Legion آن در حال ساخت بر روی یک دستگاه بازی موبایل 5G است که از این چیپست استفاده خواهد کرد.

همانند مدل پلاس تراشه های پرچمدار، کوالکام بیشتر روی بهبود گیمینگ این تراشه تمرکز کرده است. واحد گرافیک آن اکنون 10 درصد سریع تر از نسل قبلی شده است و تمام ویژگی های بازی Snapdragon Elite Gaming این شرکت، از جمله بازی HDR و هموار سازی بازی را پشتیبانی می کند. با وجود این پیشرفت ها، کوالکام معتقد است دستگاه هایی که از اسنپدراگون 865 پلاس استفاده می کنند باید بازی هایی با کیفیت دسکتاپ ارائه دهند.

فراتر از این به روزرسانی ها، اسنپدراگون 865 پلاس همچنین دارای هست Kryo 585 است که 10 درصد سریعتر از نسخه معمولی کار می کند، همچنین از اتصال Wi-Fi 6E با باند 6 گیگاهرتزی پشتیبانی کرده و حداکثر سرعت 3.2 گیگابیت بر ثانیه با تاخیر زیز 3 میلی ثانیه را فراهم می کند. به علاوه در نسخه پلاس نیز خبری از مودم یکپارچه 5G نبوده، ولی در عوض می تواند با مودم جانبی X55 از حداکثر سرعت دانلود 7.5 گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود 3 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

کوالکام در ادامه اشاره کرده که بزودی دستگاه های مختلفی با تراشه اسنپدراگون 865 پلاس در سه ماهه سوم سال 2020 وارد بازار می شوند. با توجه به این موضوع، احتمالا در آینده شاهد رونمایی از محصولات مختلفی از سازندگانی نظیر شیائومی، ZTE، اوپو و ویوو باشیم.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا