سخت افزار

رونمایی AMD از نسل جدید کارت گرافیک Radeon VII

شرکت AMD دقایقی طی کنفرانس رسمی خود در CES 2019 از نسل جدید کارت گرافیک قدرتمند موسوم به Radeon VII پرده برداشت. کارت گرافیک AMD رادئون VII به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع HBM2 مجهز شده و در مراسم معرفی‌اش توانسته بازی Devil may Cry را روی تنظیمات آلترا، با کیفیت 4K و نرخ فریم بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نماید.

کارت گرافیک رادئون VII از ۶۰ واحد پردازشی نسل دوم وگا بهره می‌برد که اکنون توانایی به مراتب بالاتری نسبت به نمونه‌ی پیشین این معماری دارد. لیزا سو در جریان کنفرانس AMD از بهبود ۲۵ درصدی نسل دوم وگا در توان برابر خبر داد؛ این در حالی است که نسل دوم وگا به لطف استفاده از فرآیند ساخت ۷ نانومتری، مصرف به مراتب کمتری نسبت به نسل اول خود با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری دارد.

علاوه بر این کارت گرافیک رادئون 7 یک ترابایت پهنای حافظه دارد و به طور کلی نسبت به محصول قبلی می‌تواند ۲۰ تا ۴۲ درصد کارایی بهتری داشته باشد. این کارت گرافیک به ادعای سازندگانش به قدری قدرتمند است که می‌تواند با محصولات خانواده‌ی جدید انویدیا یعنی RTX 2080 رقابت کند. سخت افزار مذکور سرعت کلاکی معادل ۱۸۰۰ مگاهرتز دارد. در حالیکه این رقم در پرچمداران قبلی شرکت AMD تنها ۱۷۴۶ مگاهرتز بوده است. بدین ترتیب این کمپانی موفق شده از ۶۰ واحد پردازشی در نظر گرفته شده حداکثر استفاده را ببرد.

مدیرعامل AMD به نمایش نتایج بنچمارک مقایسه‌ی رادئون ۷ با RTX 2080 انویدیا در سه بازی مختلف پرداخت؛ طی نتایج منتشر شده، توان پردازشی کارت گرافیک جدید AMD با یکی از توانمندترین نمونه‌های تولیدشده توسط رقیب سنتی این شرکت در سطح یکسانی قرار دارد. RTX 2080 در حال حاضر پس از RTX 2080Ti قدرتمندترین محصول انویدیا برای کاربران و گیمرها است.

کارت گرافیک AMD رادئون VII قرار است ۱۸ بهمن به بازار عرضه شود و علاقه‌مندان یا گیمر‌ های حرفه‌ای می‌توانند آن را با صرف هزینه‌ای معادل ۶۹۹ دلار خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا