شرکت Lexar اولین کارت حافظه SD یک ترابایتی را سرانجام به بازار عرضه می‌کند. با این‌که مدتی از معرفی این کارت‌ها می‌گذرد این اولین بار است که مصرف‌کنندگان می‌توانند کارت SD یک ترابایتی را واقعاً خریداری کنند. این کارت حافظه ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

برای سال‌ها، تولیدکنندگان مختلف مثل SanDisk قول ارائه‌‌ی کارت‌های حافظه‌ی یک ترابایتی را می‌دادند، اما هیچ خبری نشد. سرانجام امروز شرکت LongSys که صاحب برند لکسار است، این غائله را ختم کرد و ضمن معرفی این محصول، پیش‌فروش آن را نیز آغاز کرد، ولی به تاریخ تحویل آن اشاره نکرد. لکسار برای چند دوره تمرکز خود را از روی کسب‌وکار تولید حافظه برداشته بود و از زمان شروع دوباره، این رویداد می‌تواند لکسار را مجددا تبدیل به  برند مطرح بازار کند.

در عوض شرکت لکسار اما سری Professional 633x از کارت‌های حافظه SDHC و SDXC UHS-I خود را از حافظه ۱۶ گیگابایت تا یک ترابایتی به بازار عرضه کرده است. به گفته Lexar این کارت حافظه سرعت خواندنی تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۷۰ مگابایت برثانیه خواهد داشت. با این‌حال این‌کارت صرفاً استاندارد V30/U3 را کسب کرده که عملکرد نوشتن مداوم ۳۰ مگابایت بر ثانیه را تضمین می‌کند.

از سوی دیگر در دوربین‌هایی که قابلیت کار با دو کارت حافظه به‌صورت همزمان  را دارند، که یکی کارت ظرفیت بالا و دیگری با ظرفیت پایین‌تر است که هرچندوقت‌یکبار خالی می‌شود، این شاهکار جدید لکسار بیشتر به درد می‌خورد؛ چراکه عملاً حافظه‌ی ظرفیت بالا در حکم یک مکانیزم پشتیبان است.

لکسار قیمت این کارت حافظه را ۴۹۹ دلار اعلام کرده اما در برخی خرده‌فروشی‌های آنلاین می‌توانید این کارت را با قیمت ۳۹۹ دلار هم خریداری کنید. این درحالیست که کارت‌های حافظه SD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی قیمتی حدود ۱۵۰ دلار دارند. با این‌حال چنین کارت حافظه گرانی برای دوربین‌های دیجیتال امروزی که قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز دارند بسیار مفید است؛ چرا که برخی از آن‌ها تنها یک درگاه کارت حافظه دارند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *