موبایل و تبلت

رونمایی اوپو از فناوری حسگراثرانگشت اولتراسونیک و زوم اپتیکال 10 برابری

طی مراسم و رویداد مهمی در چین، شرکت اوپو فناوری‌های پیشرفته خود در صنعت دوربین دیجیتال و حسگر اثر انگشت را به صورت رسمی معرفی کرد  که می‌توانند آینده این دو تکنولوژی را دگرگون کنند. با این‌حال اوپو قول داده تا اسفندماه در نمایشگاه MWC 2019 چیزهای بیشتری برای نمایش داشته باشد.

زوم ۱۰ برابری هیبریدی اپتیکال اوپو در واقع با ترکیب زوم ۵ برابری اپتیکال و یک لنز با زاویه دید گسترده اولتراواید حاصل شده است که در مجموع زوم ۱۰ برابری با حداقل کاهش کیفیت را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این یک ماژول سوم هم برای تصاویر عادی در این مجموعه سه‌گانه قرار دارد اما تأثیری در تصاویر زوم نخواهد داشت. به گفته این شرکت دوربین سه‌گانه اوپو می‌تواند معادل ۳۵ میلی‌متری فاصله‌های کانونی از ۱۵.۹ تا ۱۵۹ میلی‌متر را پوشش دهد. در مقایسه میت 20 پرو که در این زمینه پیشتاز بود می‌تواند تنها فاصله کانونی بین ۱۶ تا ۸۰ میلی‌متر (معادل 35mm) را پوشش دهد.

علاوه بر این قابلیت بزرگنمایی در این سنسور از سیستم پایدارسازی دوگانه نوری یا Dual OIS برای هر دو سنسور تله فوتو و عادی استفاده شده است. نکته بسیار جالب این است که شرکت اوپو اعلام کرده در طراحی و پیاده سازی این ماژول از بیش از 100 پتنت ثبت شده دوربین استفاده شده و در حدود 28 هزار آزمایش بر روی خروجی کار صورت گرفته است.

علاوه بر این فناوری دوربین اوپو از یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیز استفاده کرده که تفاوت اصلی و مهم آن با دیگر تکنولوژی‌های رقبا این است که دیگر نیازی به لمس یک ناحیه خاص از نمایشگر نیست و کاربر می‌تواند به صورت دلخواه هر نقطه‌ای از صفحه را که خواست لمس کند. در این حالت دستگاه می‌تواند در هر حالتی به احراز هویت کاربر پرداخته و صفحه گشایی کند.

فناوری مشابهی را سال گذشته در vivo APEX دیده بودیم اما ظاهراً این فناوری به‌تازگی به بلوغ رسیده است. اوپو می‌گوید این فناوری را می‌توانید تا پایان سال ۲۰۱۹ در گوشی‌های پرچم‌دار ببینید. با این‌حال نسخه آزمایشی Oppo R19 با این حسگر در MWC 2019 به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا