سخت افزار

رونمایی سامسونگ از تراشه میان‌رده اکسینوس 7904

سامسونگ به تازگی از جدیدترین تراشه سری اکسینوس 7 خود برای گوشی های میان رده تحت عنوان اکسینوس 7904 رونمایی کرد.

سامسونگ این تراشه را به‌ویژه با هدف بازار کشور هند طراحی کرده تا بتواند ربا رقبایی مثل شیائومی در این بازار رقابت کند. اگزینوس 7904 یک پردازنده هشت هسته‌ای با لیتوگرافی 14 نانومتری به حساب می‌آید. این چیپ‌ست دارای 2 هسته پرقدرت Cortex-A73 با بیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتز در کنار 6 هسته Cortex-A53 با ماکزیمم فرکانس 1.6 گیگاهرتز می‌باشد. جدیدترین چیپ‌ست اگزینوس دارای مودم Cat. 12 LTE با تجمیع 3 اپراتور و پشتیبانی از بیشینه سرعت دانلود 600 مگابیت برثانیه، پشتیبانی از دوربین سه گانه و رزلوشن تصویر Full HD+ می‌باشد.

پردازشگر تصویر (ISP) اکسینوس 7904 می‌تواند از تک دوربین تا ۳۲ مگاپیکسل و یا دوربین سه‌گانه پشتیبانی کند. این چیپست همچنین امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ 60fps یا 1080p با نرخ 120fps را به گوشی‌های میان‌رده خواهد آورد. با این‌حال سامسونگ هنوز مدل دقیق پردازشگر گرافیکی (GPU) این تراشه را اعلام نکرده است.

همانطور  که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم، چیپ‌ست اگزینوس 7904 به احتمال بسیار زیادی در دو گوشی سری ام، یعنی Galaxy M20 و M30 که انتظار می‌رود اولین محصولات کمپانی سامسونگ با ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر باشند، استفاده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا