ایسر از دو کروم بوک جدید که دارای نمایشگرهای ۱۲ اینچی بوده و مجهز به سیستم عامل تحت وب کروم گوگل هستند، تحت عناوین Chromebook 512 و Chromebook Spin 512 رونمایی کرد.

کروم بوک های مذکور در اصل کارکرد آموزشی دارند و برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان تولید شده اند. هر دو کروم بوک از رزولوشن تصویر ۱۳۶۶ در ۹۱۲ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۳ به ۲ بهره می برند. کروم بوک 512 تنها ۳۳۰ دلار قیمت دارد و دارای تراشه دوهسته ای Celeron N4000 است. کروم بوک Spin 512 نیز ۴۵۰ دلار قیمت گذاری شده و دارای پردازنده چهارهسته ای Pentium Silver N5000 اینتل یا Celeron N4100 به انتخاب مشتری است.

Spin 512 از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر هم برخوردار بوده و دارای دوربین وبکم ۸ مگاپیکسلی است. اما مدل دیگر تنها دارای یک دوربین وبکم ۵ مگاپیکسلی است. هر دوی این لپ تاپ ها در صورت سقوط از ارتفاع ۱.۲ متری آسیب نمی بینند و Spin 512 از نمایشگر نشکن ضدمیکروبی Corning Gorilla Glass هم برخوردار است. این دو لپ تاپ بعد از هر بار شارژ به مدت ۱۲ ساعت قابل استفاده هستند و در ابتدای بهار روانه بازار می شوند.

با توجه به استفاده این دو دستگاه جدید از سیستم عامل جدید Chrome OS، گوگل در کنفرانس امروز نیز اعلام کرد که استفاده از Chromebook در کلاس های آموزشی 5 درصد افزایش یافته و به 30 میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است. به گفته این شرکت، این دستگاه ها از سال 2006 عرضه شدند، حدود 80 میلیون استاد و دانشجو از مجموعه اپلیکیشن های G Suite for Education (شامل برنامه هایی مانند Gmail، Drive، Docs و Hangouts Meet) استفاده می کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *