لپ تاپ

اجرای موفقیت آمیز ویندوز 10 روی مک بوک مجهز به تراشه اپل M1

دستگاه های مک تازه معرفی اپل که از چیپ ست جدید M1 مبتنی بر ARM شرکت پشتیبانی می کنند، با استقبال خوبی روبرو شده اند. همه، از جمله طرفداران و مشکوکین اپل، از بهبود عملکرد ارائه شده توسط این دستگاه های جدید مجهز به سیلیکون اپل تعجب می کنند. با این حال، یکی از اشکالات دستگاه های جدید توانایی اجرای سیستم عامل ویندوز است و حتی روش رسمی اپل برای انجام این کار، استفاده از Bootcamp، در حال حاضر امکان پذیر نیست. این به این دلیل است که سیستم عامل ویندوز برای تراشه های x86 ساخته شده در حالی که Apple M1 جدید مبتنی بر ARM است.

اما در کمال تعجب، توسعه دهنده ای به نام الکساندر گراف موفق به اجرای موفقیت آمیز ویندوز 10 مجازی شده بر روی ARM در مک بوک جدید مجهز به M1 شده است. وی برای اجرای پیش نمایش Insider از ویندوز 10 آرم از نسخه اصلاح شده QEMU، نرم افزار مجازی سازی منبع آزاد و نرم افزار شبیه سازی ماشین استفاده کرد. وی همچنین از چارچوب Hypervisor مخصوص اپل استفاده کرده که برای اهداف مجازی سازی طراحی شده است.

الکساندر گراف ادعا می کند که عملکرد ناخوشایند و روان سیستم عامل ویندوز در مک بوک خود است اما سایر کاربرانی که سعی در همان کار کردن داشته اند برخی از موارد را گزارش کرده اند. موارد مربوط به اتصال وجود داشت که اکنون به نظر می رسد رفع شده است. این واقعا پیشرفت جالبی است و ما انتظار داریم که چنین کارهایی بیشتر به صورت آنلاین ادامه پیدا کنند تا زمانی که یک راه حل رسمی از طرف اپل یا مایکروسافت دریافت کنیم. نتیجه بنچمارک ویندوز 10 آرم در مک بوک های مجهز به Apple M1 نشان می دهد که عملکرد آن بهتر از Surface Pro X مایکروسافت است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا