دولت چین که سابقه بسیار مفصلی در مسدود کردن دسترسی کاربران به سرویس ها و وب سایت های خارجی دارد امروز دسترسی کاربران اینترنت این کشور به موتور جست و جوی بینگ مایکروسافت را نیز ممنوع کرد. دولت چین که سابقه بسیار مفصلی در مسدود کردن دسترسی کاربران به سرویس ها و وب سایت های خارجی دارد امروز دسترسی کاربران اینترنت این کشور به موتور جست و جوی بینگ مایکروسافت را نیز ممنوع کرد.

مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام کرد که سرویس جست‌و‌جوی بینگ در کشور چین مسدود شده است. ردموندی‌ها در این خصوص چنین اظهارنظر کرده‌اند: «ما تایید می‌کنیم که بینگ در حال حاضر در دسترس نیست و قدم‌های بعدی را در آینده مشخص خواهیم کرد.»

این برای دومین بار پس از نوامبر ۲۰۱۷ است که یکی از سرویس‌های ردموندی‌ها در کشور چین مسدود می‌شود. اسکایپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مایکروسافت در کشور چین از دو فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور حذف شد. بر اساس گزارشات منتشر شده، کمپانی مخابراتی China Unicom تایید کرده است که دولت چین دستور مستقیم ممنوعیت دسترسی به جست و جوگر بینگ را صادر کرده است.

بسیاری از وب سایت های بزرگ دیگر جهان مانند فیسبوک، توییتر و یاهو نیز در میان مسدود شده ها توسط دیوار آتش بزرگ چین هستند. این کشور در طول سال های اخیر برای بسیاری از این وب سایت ها نمونه های مشابه چینی راه اندازی کرده که برای مثال بایدو جایگزینی برای موتور جست و جوی گوگل بوده است. همچنین این کشور در سال 2018 قوانین بسیار سختگیرانه دیگری را نیز برای استفاده کنندگان از اینترنت وضع کرده که از جمله آنها نیاز به تعیین هویت پیش از استفاده از اینترنت است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *