دوربین های دیجیتال

المپوس از دوربین بدون آینه OM-D E-M1X رونمایی کرد

شرکت المپوس از جدیدترین دوربین بدون آینه خود تحت عنوان OM-D E-M1X با تمرکز بر روی سرعت رونمایی کرد. 

این دوربین یک سنسور ۲۰.۴ مگاپیکسلی قطع میکرو چهارسوم دارد و قادر است با فوکوس و نورسنجی خودکار با سرعت ۱۸ فریم بر ثانیه عکاسی کند و اگر AF و AE را قفل کنید این سرعت به ۶۰ فریم بر ثانیه هم می‌رسد. همانطور که اشاره شد  اصلی‌ترین مولفه‌ درنظرگرفته‌شده در در طراحی E-M1X، سرعت بوده است؛ جایی که اکنون دو پردازنده‌ قدرتمند TruePic VIII امکان عکاسی پیاپی با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه با شاتر الکترونیکی (۱۸ فریم‌بر‌ثانیه با فوکوس خودکار پیوسته) را ارائه می‌دهند.

در حالی که کانن، نیکون و پاناسونیک به سمت دوربین های بدون آینه فول فریم رفته اند، اما بر اساس آنچه الیمپوس اعلام کرده، این شرکت علاقه ای به عرضه این دوربین ها ندارد. مدیر بازاریابی الیمپوس معتقد است: «فول فریم ها پاسخ همه چیز نیستند. سرعت بالا، فوکوس خودکار و کارایی در دوربین های میکرو سه چهارم مهم تر است. ما همچنین راهکارهای کامپکت و سبک را در نظر داریم»

الیمپوس OM-D E-M1X به لرزشگیر 5 محوره مجهز است و می تواند تا 7.5 استپ سرعت شاتر بالاتر را جبران کند. حال این قابلیت را با لرزش‌گیر الکترونیکی ترکیب کنید تا بدون نیاز به گیمبال یا تجهیزات لرزش‌گیر بتوانید فیلم‌برداری کنید. OM-D E-M1X همچنین تاحد بسیار خوبی دربرابر آب و گردوغبار مقاوم است و می‌تواند دمای پایین را تا ۱۰- درجه سانتی‌گراد نیز داوم بیاورد؛ حتی اگر کابل ریموت، میکروفون و جک هدفون را متصل کرده باشید. به گفته المپوس ویژگی حذف گردوغبار دوربین با استفاده از فیلتر موج فراصوت نیز ۱۰ درصد بهتر از گذشته شده است.

اندازه بزرگ OM-D E-M1X شاید برای برخی عکاسان ناامیدکننده باشد اما در عوض راحتی بیشتری در عکاسی فراهم خواهد کرد و چه دوربین را افقی و چه عمودی در دست بگیرید کنترل‌ها و دکمه‌ها زیر انگشتانتان خواهد بود. علاوه بر این OM-D E-M1X دو باتری درون خود جای داده که برای ۸۷۰ شات و یا ۱۷۰ دقیقه فیلم‌برداری کافیست. از این نظر این دوربین از اکثر رقبا عملکرد بهتری خواهد داشت.

المپوس OM-D E-M1X همچنین ۱۲۱ نقطه فوکوس خودکار دارد. همچنین می توانید با رزولوشن 4K و 30 فریم در ثانیه یا 1080p و 120 فریم در ثانیه فیلم برداری کنید. از دیگر رقبای این دوربین می توان به پاناسونیک GH5 با حسگر میکرو سه چهارم و به ویژه فوجی فیلم X-T3 اشاره کرد که مورد دوم می تواند ویدیوهای 4K  و 60 فریم را ثبت کند و حسگر بزرگتری هم دارد.  این دوربین با قیمت 3000 دلار (تنها برای بدنه) از اواخر ماه فوریه سال جاری (نیمه اول اسفند ماه) روانه بازار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا