گوناگون

رونمایی اینتل از دوربین RealSense T265 با قابلیت سیستم SLAM برای پهپاد و ربات‌ها

اینتل از دوربین جدید RealSense T265 رونمایی کرد؛ این دوربین می‌تواند با نقشه برداری بصری به ربات‌ها، پهپادها و خودرو‌های بدون سرنشین در مسیریابی دقیق‌ و بهتر کمک کند و آن‌ها را از مسیریابی با GPS بی‌نیاز کند.

با استفاده از سیستم جدیدی که در دوربین اینتل معرفی شده است، ربات‌ها و پهپادها مسیر خود را گم نخواهند کرد. گم کردن یکی از دلایل به‌سرقت رفتن ربات‌ها و پهپادها است که با سیستم جدید این موضوع برطرف خواهد شد. انتظار می‌رود سری دوربین‌های جدید اینتل از خط تولید RealSense در تاریخ ۲۸ فوریه برابر با ۹ اسفندماه با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه شوند. دوربین‌های جدید سری RealSense اینتل، در ۶ مدل به بازار عرضه خواهد شد که هر ۶ مدل به ربات‌ها و پهپادها کمک می‌کنند تا از طریق نقشه‌های عمقی بتوانند درک بهتری از موقعیت خاص خود در محیط‌های مختلف داشته باشند؛

دوربین T265 از نور محیطی و سیستم مکان‌یابی و نقشه‌برداری همزمان (SLAM) استفاده می‌کند تا با اجسام برخورد نکند و بتواند موقعیت مکانی دقیق خود را شناسایی کند. به‌عبارتی سیستم SLAM مخفف عبارت Simultaneous Localization and Mapping است و برای ‌مکان‌یابی از دوربین و واحدهای اندازه‌گیری داخلی استفاده می‌کند. VPU یا واحد پردازش بصری Movidius Myriad 2 اینتل برای پردازش داده‌های مربوط‌به لبه‌ها و کناره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واحد پردازش بصری جدید اینتل با ترکیب اطلاعات دریافتی از تصاویر دو دوربین با زاویه دید 160 درجه اقدام به تصویر سازی و نقشه برداری به شکل هم‌زمان می‌کند. اینتل ادعا می‌کند که این دوربین می‌تواند به شکل زنده نقشه منطقه تحت پوشش خود را بروزرسانی کند. به گفته مدیر کل تیم RealSense اینتل، دوربین T265 با هدف تکامل دوربین‌های سری RealSense اینتل ساخته شده و از فناوری نقشه برداری جدید V-Salm این شرکت استفاده می‌کند. همچنین این دوربین برای اتصال فقط به یک درگاه USB 2 یا USB 3 و یک منبع تغذیه 1.5 واتی نیاز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا