پاناسونیک از نسل جدید دوربین های فول فریم بدون آینه سری سری Lumix S رونمایی کرد.
این دوربین‌ها هر دو به مانت لنز سری L مجهز شده‌اند که شرکت‌های پاناسونیک، لایکا و سیگما همگی از تولیدکنندگان این لنزها به حساب می‌آیند. این دوربین ها LUMIX S1R و LUMIX S1 نام دارند.

پاناسونیک از نسل جدید دوربین های فول فریم بدون آینه سری سری Lumix S رونمایی کرد. این دوربین‌ها هر دو به مانت لنز سری L مجهز شده‌اند که شرکت‌های پاناسونیک، لایکا و سیگما همگی از تولیدکنندگان این لنزها به حساب می‌آیند. این دوربین ها LUMIX S1R و LUMIX S1 نام دارند.

لومیکس S1R به سنسور فول‌فریم ۴۷ مگاپیکسلی مجهز بوده و لومیکس S1 از سنسور فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسلی بهره می برد. پردازنده‌ی جدید Venus Engine وظیفه‌یپردازش سیگنال‌های دریافت‌شده از سنسور را برعهده دارد.

دوربین S1R از دامنه ISO صد تا 25600 پشتیبانی می‌کند و اگر به هر دلیلی رزولوشن 47.3 مگاپیکسلی سنسور آن برای شما کافی نیست، می‌توانید با فعال کردن حالت Hi-res فایل‌های خام (RAW) با کیفیت 187 مگاپیکسل و ابعاد 16736×11168 پیکسل ثبت کنید. فیلمبرداری در این دوربین نیز تا سقف 4K با نرخ 60 فریم برثانیه در دسترس است. البته ویدئوی 4K در این دوربین با برشی از تصویر کامل روی سنسور و با استفاده از فناوری ادغام پیکسلی ضبط می‌شود.

اما از سویی دیگر دوربین S1 مشخصاً با هدف فیلمبرداری تولید شده، چرا که فیلمبرداری 4K را به صورت کامل از سنسور فول فریم و بدون برش انجام می‌دهد. رنج ISO در این دوربین از 100 تا 51200  می‌باشد و حالت Hi-res در این دوربین تصاویر 96 مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد. نکته جالب درباره دوربین S1 اینست که تعدادی از قابلیت‌های آنها مانند پشتیبانی آنها از ضبط فیلم‌های 4:2:2 10-bit 4K/30p و فیلمبرداری خروجی 4:2:2 10-bit 4K/60p و همینطور تنظیم رنگ V-Log در زمان خرید این دوربین‌ها در دسترس نیستند و برای دسترسب به آنها باید هزینه مجزایی بپردازید.

دوربین‌های سری S نیز نمایشگر LCD در قسمت بالایی خود دارند که جزئیات تنظیمات را به نمایش می‌گذارند. منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین‌ها نیز نمایشگری از جنس OLED با دقت 5.76 میلیون نقطه و نرخ به‌روزرسانی 60 و یا 120 فریم برثانیه دارد. علاوه‌بر اینکه دکمه‌های پشتی این دوربین نور پس‌زمینه دارند، امکان استفاده از 2 کارت حافظه UHS-II SD و XQD نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. فناوری فوکوس خودکار تشخیص کنتراست DFD با هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری ماشین وظیفه‌ی فوکوس خودکار و سریع را بر سوژه‌ها بر عهده خواهد داشت.

گقتنی است که استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در آنهاست که باعث شده تا دوربین‌های S1 و S1R قابلیت تشخیص بدن انسان و حیواناتی مانند پرندگان، سگ‌ها، گربه‌ها و موارد دیگر را برای حالت ردیابی سوژه داشته باشند. در نهایت از دیگر مشخصات این دوربین‌ها می‌توان به عکس‌برداری پیاپی تا 6 فریم برثانیه در حالت فوکس خودکار و 9 فریم برثانیه در حالت تک فوکس، نمایشگر 3.2 اینچی با دقت 2.1 میلیون نقطه و امکان اتصال به باتری جداگانه از طریق پورت USB-C 3.1 اشاره کرد.

در مورد قیمت گذاری این دوربین ها باید اشاره کنیم که که دوربین S1R با قیمت پایه 3699 دلار برای بدنه و 4599 دلار با لنز 24-105 میلیمتری می‌باشد. دوربین دیگر، یعنی S1 با قیمت پایه 2499 دلار و با لنز 24-105 میلیمتری 3399 دلار خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *