استارتاپ فضایی Orbex، با انتشار تصویری در توییتر رسمی خود از مرحله‌ دوم بزرگترین راکت تولید شده Prime توسط پرینتر سه بعدی رونمایی کرد.

این موشک با ۱۷ متر ارتفاع، به اندازه یک چهارم موشک فالکون ۹ است. این استارت آپ انگلیسی با مهندسان قدیمی ناسا و سازمان  فضایی اروپا برای ساخت قسمت دوم یا موتور این موشک همکاری کرده است. این پیشرفت چند هفته بعد از آن رخ می‌دهد که شرکت Relativity Space پس از امضای قرارداد با نیروی هوایی ایالات متحده‌ی آمریکا تصمیم گرفت تا راکت چاپ سه بعدی شده‌ی خود را در فلوریدا به پرواز درآورد.

اُربکس با مهندسین با تجربه‌ی هوافضای ناسا و انجمن فضایی اروپا همکاری کرد تا مرحله‌ی دوم راکت خود که بخشی از یک راکت چند مرحله‌ای می‌شود را تولید کند. این راکت قرار است که یک فضاپیما را وارد مدار نماید.

به گفته شرکت مذکور این نخستین باری است که یک موتور موشک چاپ سه بعدی به طور یک تکه و بدون هیچ  مفصلی ساخته می شود. این بدان معناست که موشک مذکور حدود ۳۰ درصد سبک تر و ۲۰ درصد کارامدتر از نسخه های مشابه است. عدم وجود مفصل یا جوش دادن قطعات به یکدیگر نشان می دهد موشک می تواند دما و فشار بالا را بهتر تحمل کند.

همچنین این راکت طوری طراحی شده که از سوخت «بیو پروپان» استفاده کند. سوخت تجدید پذیری که تا ۹۰ درصد تولید گاز کربن را کاهش می‌دهد. همچنین شرکت فضایی انگلیسی Orbex تصمیم دارد مقرهای تولید و واحدهای طراحی موشک را در «ساترلند» واقع در اسکاتلند افتتاح کند. این شرکت قصد دارد برای نخستین بار موشک Prime را در ۲۰۲۱ میلادی به فضا ارسال کند. همچنین Orbex با استارت آپ سوییسی Astrocast همکاری می کند تا ۶۴ ماهواره نانو را به فضا بفرستد. این ماهواره ها یک شبکه جهانی اینترنت اشیا فراهم می کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *