گجت و پوشیدنی

افشای جزئیاتی از مشخصات فنی گلکسی واچ اکتیو سامسونگ

به تازگی اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی ساعت هوشمند جدید سامسونگ تحت عنوان گلکسی واچ اکتیو به بیرون درز کرده است. این بار هم تایید شده است که حلقه چرخان دور نمایشگر که یکی از ویژگی‌های نوآورانه ساعت ‌های هوشمند قبلی سامسونگ محسوب می‌شد، در این مدل حضور نخواهد داشت.

گلکسی واچ اکتیو از نمایشگر ۱.۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل بهره می‌برد. ساعت Gear Sport از نمایشگر ۱.۲ اینچی بهره می‌برد و به همین خاطر، حذف حاشیه‌ی چرخان با وجود کوچک کردن نمایشگر، اقدام عجیبی محسوب می‌شود زیرا حالا کاربران برای تعامل با ساعت باید بیش از پیش از نمایشگر لمسی بهره ببرند. همچنین این ساعت از باتری ۲۳۶ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که به‌عنوان مقایسه، باید بگوییم ظرفیت باتری Gear Sport سیصد میلی‌آمپر ساعت بود.

گویا قرار است تنها یک مدل از گلکسی واچ اکتیو با شماره مدل SM-R500 عرضه شود و البته از آنجا که گیر اسپورت نیز تنها در یک مدل عرضه شده بود اینجا چندان تعجب نخواهیم کرد. طراحی شارژر ساعت هوشمند جدید سامسونگ کاملا تغییر یافته است و حالا به یک پد کوچک تبدیل شده است. بنابراین ساعت را به شکل افقی بر روی آن قرار خواهید داد و دیگر خبری از حالت قرارگیری ۹۰ درجه نیست. البته با توجه به این که گلکسی اس ۱۰ احتمالا از شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی خواهد کرد، دارندگان این ساعت می‌توانند از پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ نیز برای شارژ سریع ساعت خود استفاده کنند.

گلکسی واچ اکتیو تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. از دیگر مشخصه‌های آن هم می‌توانیم به بهره‌گیری از چیپ‌ست دو هسته‌ای اگزینوس ۹۱۱۰، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث ۴.۲ و ارتباط وای‌فای اشاره کنیم. طبیعتا، این ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن است و از بیکسبی هم پشتیبانی می‌کند. تمام این مشخصات در یک بدنه به ضخامت ۱۳ میلی‌متری قرار دارند که ضخیم‌تر از بدنه ۱۱.۶ میلی‌متری Gear Sport محسوب می‌شود. گلکسی واچ اکتیو در کنار گلکسی اس ۱۰ در تاریخ ۲۰ فوریه (۱ اسفند) معرفی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا