نرم افزار و اینترنت

قابلیت دایرکت مسیج در نسخه تحت وب اینستاگرام میسر می شود

اینستاگرام به زودی نسخه‌ وب دایرکت مسیج خود را ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشن اینستاگرام با سایر کاربران چت کنند.

اینستاگرام همیشه در حال آزمایش قابلیت‌های جدید یا بهبود قابلیت‌های منتشر شده خود است. حال به تازگی اخباری منتشر شده که بر اساس آن اینستاگرام قصد دارد تا قابلیت ارسال و دریافت دایرکت را به نسخه موبایلی و دسکتاپ وب‌سایت خود اضافه کند. درواقع کاربران دسکتاپ، لپ‌تاپ، کامپیوتر و مک بدون نیاز به اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی اندرویدی یا آیفون قادر به چت خصوصی با سایر کاربران اینستاگرام هستند.

اضافه شدن این قابلیت به نسخه وب شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک قدم مثبت در راه یکپارچه سازی پیام‌رسان‌های زیر مجموعه فیسبوک است. در حال حاضر نسخه‌ی وب دایرکت مسیج اینستاگرام در اختیار کارمندان این شرکت قرار گرفته تا باگ‌ها و سایر مشکلات آن پیدا شود و هنوز برای کاربران ارائه نشده است.

در طراحی فعلی، آیکون دسترسی به دایرکت اینستاگرام در نسخه‌ی وب در سمت راست بالای صفحه قرار دارد و احتمالا ساختار یوآرال آن به شکل Instagram.com/direct خواهد بود. همچنین احتمال می‌ رود در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح وب‌سایت جداگانه‌ای مانند پیغام‌رسان فیسبوک به آن اختصاص داده شود. اینستاگرام سال گذشته روی یک اپلیکیشن مستقل پیغام‌رسان کار کرده بود، اما به طور رسمی راه‌اندازی نشده و به نظر نمی‌رسد چندان محبوب باشد.

البته این موضوع چندان قابل تایید نیست زیرا هیچ مدرکی در مورد آن وجود ندارد و تیم اینستاگرام هم این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده است؛ اما اضافه شدن چنین قابلیتی چندان در از انتظار و غیر ممکن به نظر نمی‌رسد.

البته باید در نظر داشت که این قابلیت نکات بسیار مثبتی خواهد داشت و کاربران می‌توانند در زمانی که به نرم افزار اینستاگرام دسترسی ندارند، پیام‌ها دریافت شده خود را در نسخه وب بررسی کنند یا به دیگران پیام ارسال کنند و بدون شک این موضوع یک قدم مثبت در راستای یکپارچه سازی پیام‌رسان‌های زیر مجموعه فیسبوک خواهد بود. البته به گفته مارک زاکربرگ، تیم فیس‌بوک در یکپارچه سازی با چالش‌های جدیدی روبرو شده است و به احتمال زیاد این یکپارچه سازی در سال 2019 اتفاق نخواهد افتاد و باید در سال 2020 منتظر این اتفاق باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا