فناوری

برگزاری پنجمین مسابقات ربوکاپ دانش آموزی در دانشگاه تهران

مسابقات ربوکاپ آزاد دانش اموزی با هزار و١۴٠شرکت کننده در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول از ۱۳۷ مرکز آموزشی از هفت استان، در دانشکده فنی دانشگاه تهران  برگزار می‌شود.

مسابقه ربوکاپ شامل چند مرحله است که  مرحله اول ساخت ربات و ارزیابی آن از جهت مکانیکی،الکترونیکی و برنامه نویسی ۹ و۱۰ اسفند در سازمان مرکزی دانشگاه تهران و مرحله بعدی آزمون فنی ۱۴ و ۱۵ اسفند در پردیس فنی و مهندسی دانشگاه تهران و در نهایت ۱۶ اسفند اختتامیه این مسابقات درتالار بزرگ فردوسی برگزار می‌شود.

نوبخت گفت: نفرات برگزیده مسابقات در دوره های تخصصی دانشگاه فنی شرکت داده می شوند؛ این افراد به صورت تخصصی تحت آموزش قرار می‌گیرند در نهایت بعد از ۱۰ ترم آموزش تخصصی در قالب تیم های مختلف برای مسابقات گوناگون در سراسر جهان اعزام می شوند.

دبیر علمی این مسابقات تصریح کرد: این آموزش ها شامل مباحث مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی است تا حدی که برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره‌ اول قابل فهم باشد. در نهایت دانش آموزان بعد از پایان این ۱۰ترم  به avr  و برنامه نویسی های دیگر  مسلط می شوند و  همچنین ساخت مکانیزم های مختلف مکانیکی ربات را  یاد می‌گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا