فناوری

همکاری کوالکام و متا در جهت تولید تراشه‌های سفارشی سری Quest

متا اعلام کرده است که در حال امضای قرارداد با کوالکام برای تولید چیپست های سفارشی در IFA 2022 برلین است. این شرکت سازنده تراشه به طور رسمی خط تولید دستگاه های VR Quest را توسعه خواهد داد. کوالکام قبلاً در حال ساخت تراشه هایی برای قدیمی شدن متا به Oculus Go بوده است.

کوالکام می‌گوید که این توافق تعهد متقابل را برای ارائه «نسل‌های متعدد دستگاه‌ها و تجربیات برتر با استفاده از پلت‌فرم‌های VR سفارشی در سال‌های آینده» تثبیت می‌کند. مارک زاکربرگ اضافه کرد که چیپست‌های واقعیت مجازی سفارشی‌شده، که توسط پلتفرم‌ها و فناوری Snapdragon XR تقویت شده‌اند، نقشه راه آینده محصولات Quest را تقویت کنید.

این توافق در راستای استراتژی طولانی مدت متا است که از زمانی شروع شد که این شرکت سال گذشته نام تجاری خود را از فیس بوک تغییر داد. متا می خواهد در سفر به جلو، “متاورس” را زنده کند. اگرچه تراشه‌های سفارشی‌شده برای متا از پلتفرم Snapdragon XR استفاده می‌کنند، اما از Snapdragon Spaces استفاده نمی‌کنند. Spaces یک ابزار نرم افزار AR است که کوالکام در حال ساخت آن برای پر کردن شکاف بین گوشی ها و عینک های واقعیت افزوده است.

در عوض، تراشه های ساخته شده برای متا از بستر حضور متا برای واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. متا همچنین گفت که این توافق تنها دستگاه های واقعیت مجازی را پوشش می دهد. متا به کار برای توسعه راه حل های سیلیکونی خود در آینده ادامه خواهد داد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا