تنها یک روز پس از معرفی شیائومی از گوشی Mi 9، سایت DxOMark اقدام به تست دوربین این گوشی در زوایای مختلف پرداخته است.

جالب است بدانید که دوربین پرچمدار جدید چینی‌ها بهترین امتیاز تاریخ DxO را در بخش فیلم‌برداری به خود اختصاص داده است. امتیاز کلی کسب شده توسط گوشی Mi 9 شیائومی 107 اعلام شده و به این ترتیب در جایگاه سومین گوشی برتر دنیا از نظر تست DxOMark قرار می‌گیرد و در بالا دست خود تنها گوشی‌های هواوی میت 20 پرو و P20 پرو را دارد. گوشی Mi 9 در بخش عکس امتیاز 112 و در بخش ویدیو 99 امتیاز را کسب نمود که بالاترین امتیازی است که تاکنون توسط یک گوشی هوشمند در این بخش ثبت شده است.

DxOMark یکی از نقاط قوت دوربین Mi 9 را دقت بسیار بالا به نوردهی سوژه عنوان کرده است. همچین گفته شده که جنس رنگ‌های ثبت شده دلپذیر و مطبوع است و وایت بالانس هم دقت خوبی دارد و هیچ رنگی سایه ندارد و با رنگ‌های دیگر تداخل ایجاد نمی‎کند. سطح نویز در نورهای کنترل شده، شرایط نوری مناسب و محیط‌های داخلی بسیار خوب است و تنها در شرایط کم نور میزان نویز به چشم می‌آید. سیستم فوکس خودکار دوربین با سرعت و دقت بسیار خوب در تمامی شرایط عمل می‌کند.  برای بخش فیلمبرداری، DxO گفته است که فیلم خروجی ثابت است و در حالت فیلمبردای 4K جزئیات فیلم بسیار بالا و نویز تصویر بسیار کم است.

از لحاظ فیلم‌برداری در تست ویدیو نیز شیائومی Mi 9 از پایداری فوق‌العاده خوبی برخوردار بود و جزییات ویدیو‌های با کیفیت 4k را با دقت بسیار بالا و کمترین نویز به تصویر می‌کشید. در طی آزمایشات DxOMark، دریافت فلاش ال‌ای‌دی Mi 9 کار خود را در سطح کاملا رضایت‌بخشی انجام می‌دهد و تلاش برای حفظ تعادل بین میزان نوردهی و رنگ بسیار عالی صورت می‌گیرد. با این حال شرکت می‌تواند دامنه داینامیک را در Mi 9 از لحاظ جزییات سایه و کنتراست هایلات بهبود دهد. به علاوه کارشناسان حاضر در بررسی متوجه شده‌اند گوشی شیائومی Mi 9 در مقایسه با گوشی های آیفون XS Max و هواوی میت 20 پرو، اندکی جزییات کمتری را تولید می‌کند.

شیائومی Mi 9 اولین محصول شرکت شیائومی با دوربین سه گانه است. سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی و از نوع IMX586 سونی است. سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی S5K3M5 سامسونگ با لنز تله‌فوتو است و سنسور سوم 16 مگاپیکسلی IMX481 سونی لنز زاویه فوق عریض دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *