شرکت HMD در جریان کنفرانس رونمایی از محصولات جدید خود در MWC 2019، دقایقی پیش در کنار معرفی پرچمدار Nokia 9 PureView از سه گوشی اقتصادی جدید پرده برداشت. این سه گوشی نوکیا 4.2، نوکیا 3.2 و نوکیا 1 پلاس نام دارند که با قیمتی ارزان به دست مشتریان می‌رسند.

نوکیا ۴.۲

ابتدا از بزرگ‌ترین گوشی یعنی نوکیا ۴.۲ آغاز می‌کنیم. در جلو و پشت این گوشی از پنل شیشه‌ای استفاده شده و از نمایشگر ۵.۷۱ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ بهره می‌برد که در بالای آن یک بریدگی قطره‌ای شکل دارای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

اگرچه این گوشی قیمت چندانی ندارد، ولی در پنل پشتی دوربین دوگانه تعبیه شده که البته یکی از آن‌ها سنسور تشخیص عمق و دیگری دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/2.2 است. در بدنه این دوربین، دکمه مختص گوگل اسیستنت قرار دارد که با توجه به نحوه فشار، سه کارکرد دارد؛ یک بار فشار، دو بار فشار یا فشار طولانی. تمام این کارکردها مربوط به گوگل اسیستنت است و در مورد امکان تغییر کارکرد آن، شرکت HMD هنوز اظهارنظر نکرده است.

قلب تپنده این گوشی، تراشه پایین‌رده اسنپ‌دراگون ۴۳۹ است و به همین خاطر از لحاظ عملکردی، نباید انتظار زیادی از نوکیا ۴.۲ داشته باشیم. در کنار این تراشه، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد که البته کاربران می‌توانند مدل مجهز به ۳/۳۲ گیگابایتی را هم خریداری کنند. در ضمن خوشبختانه این گوشی از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی عضوی از پروژه اندروید وان است و این یعنی تا ۲ سال آینده جدیدترین نسخه اندروید را دریافت می‌کند. مدل پایه این گوشی ۱۶۹ دلار و مدل مجهز به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابات حافظه داخلی، ۱۹۹ دلار قیمت دارد. این گوشی در رنگ‌های مشکی و صورتی روشن روانه‌ی بازار می‌شود.

نوکیا 3.2

بعد از گوشی نوکیا 4.2 شاهد گوشی نوکیا 3.2 هستیم. این نسخه بهبودیافته گوشی 3.1 است. قابلیت‌هایی مانند دکمه دستیار گوگل و چراغ پاور هم در این گوشی وجود دارد. صفحه‌نمایش گوشی بزرگ‌تر است و 6.26 اینچ همراه با ناچ و رزولوشن 720 در 1520 است. باتری گوشی هم یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر خواهد بود.

مشخصاتی مانند پردازنده و حافظه داخلی و میزان رم دقیقا همانند نوکیا 4.2 است. یعنی اسنپ‌دراگون 439 و رم 2 یا 3 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایتی. اما نوکیا 3.2 یک سری از قابلیت‌های پرچمدار این سری نوکیا را ندارد. قاب پشتی گوشی شیشه نیست و به جای آن از پلاستیک تولید شده است. حسگر اثر انگشت هم حذف شده است و تنها نسخه 32 گیگابایتی آن حسگر دارد. اما ارزان‌تر خواهد بود. قیمت این گوشی احتمالا 169 و 139 نسبت به حافظه داخلی است. حدودا دو یا سه ماه دیگر شاهد عرضه این محصول هستیم.

نوکیا ۱.۱ پلاس

این گوشی مبتنی بر اندروید گو (نسخه اندروید پای) است و این یعنی از لحاظ مشخصه‌های سخت‌افزاری، بسیار ضعیف محسوب می‌شود. این گوشی دارای نمایشگر ۵.۴۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۹۶۰ و باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. تراشه مدیاتک MT6739 وظیفه‌ی انجام پردازش‌ها را برعهده دارد و در کنار آن، ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تعبیه شده است.

در پنل پشتی این گوشی می‌توانیم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه فلش LED و در پنل جلویی هم می‌توانیم یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی را مشاهده کنیم. این گوشی در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی با قیمت ۸۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

نوکیا 210

در پایان هم به گوشی کلاسیک نوکیا می‌رسیم. یک گوشی پر از دکمه! همانطور که می‌توانید تصور کنید، این گوشی مشخصات فنی خیلی خاصی ندارد که لازم به ذکر داشته باشد. صفحه‌نمایش گوشی 2.4 اینچی با رزولوشن QVGA است و 16 مگابایت حافظه داخلی دارد.

البته اشاره کنیم که یک بازی Snake هم درون گوشی قرار دارد. دکمه، باتری جداشدنی 1020 میلی‌آمپر و رادیو FM هم در گوشی قرار گرفته است. حتی یک اپ استور با اپلیکیشن‌های بر پایه جاوا در این گوشی وجود دارد. این گوشی 35 دلار خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *