پس از سال‌ها گمانه‌زنی، مایکروسافت نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام هولولنز ۲ رونمایی کرد. این محصول جدید مبتنی بر اسنپدراگون ۸۵۰ توسعه یافته است.

 این هدست ۳۵۰۰ دلاری قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود و مایکروسافت کارخانه‌ها و کارگران و مهندسان را هدف اصلی این هدست قرار داده است. هولولنز 2 نسبت به نسل قبل راحت‌تر شده، زاویه دید بسیار گسترده‌تری داشته و همچنین می توان اشیا فیزیکی اطراف را نیز تشخیص دهد. این هدست حالا به سنسور Azure Kinect، چند سنسور تشخیص حرکات چشم و سیستم نمایشگر کاملاً متفاوتی مجهز شده است.

مایکروسافت وظیفه‌ی پردازشی در هولولنز ۲ را به نسخه‌ای اختصاصی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ سپرده است. هولولنز جدید همچنین دو اسپیکر دارد و می‌توانید نمایشگر شفاف آن را نیز بالا بزنید تا بتوانید دقیق‌تر روی کارتان تمرکز کنید. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو برای کنفرانس‌های ویدئویی اضافه شده و حالا این هدست قابلیت تشخیص شش درجه آزادی را دارد. هولولنز 2 با درگاه USB-C شارژ می‌شود و تغییرات اساسی در آن رخ داده است.

هولولنز 2 حالا با سنسورهای جدید می‌تواند حرکات چشم و سر شما را بهتر تحت نظر بگیرد. این هدست حتی می‌تواند حرکات دستان شما را نیز بدون نیاز به کنترلر تشخیص داده و دنبال کند. رابط کاربری جدید هولولنز ۲ به کاربران اجازه می دهد به جای کلیک روی آیکون های مجازی با اجرای حرکات واقعی با هولوگرام ها تعامل داشته باشند. قابلیت ردیابی حرکات چشم در ۶ جهت این تعامل را بهبود می بخشد.

دومین نکته مهم برای مایکروسافت راحت‌تر شدن کار با دستگاه بوده است و همانطور که در تصاویر مشخص است هولولنز ۲ نسبت به نسخه قبلی کوچکتر و سبکتر شده است. بازدهی باتری هم به واسطه استفاده از تراشه اسنپدراگون به جای اینتل اتم بهبود پیدا کرده است. در کنار این موارد سیستم عامل WCOS قرار دارد.

مایکروسافت در هولولنز ۲ زاویه‌ی دید را در‌مقایسه‌با نسل پیش دو برابر بیشتر شده است حال آنکه همچنان ۴۷ پیکسل برای هر زاویه همچون نسل گذشته ثابت مانده است. زاویه‌ی دید یکی از مشکلاتی بود که کاربران در نسل گذشته از آن شکایت می‌کردند. تغییرات در زاویه‌ی دید معادل این موضوع است که رزولوشن برای هر چشم از ۷۲۰ پیکسل به 2K افزایش پیدا کرده است. همچنین، فرایند نمایش محتوای مجازی در بستر دنیای واقعی نیز بهتر شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *