پس از شایعات، سرانجام شرکت HMD Global طی مراسمی در MWC 2019 از پرچمدار جدیدش با نام Nokia 9 PureView با دوربین اصلی پنج گانه پرده برداشت.

این گوشی از دوربین ۵ گانه در پنل پشتی بهره می‌برد. هر ۵ دوربین از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی رخوردارند که ۲ حسگر رنگی و ۳ حسگر سیاه‌و‌سفید (مونوکروم) هستند. درضمن، به دیافراگم f/1.8 و فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متری برای تمام ۵ لنز باید اشاره کنیم. هر ۵ حسگر به‌‌طور هم‌زمان در زمان فشردن کلید شاتر، تصویر مدنظر را ثبت می‌کنند. سپس با استفاده از فرایند پردازشی، اطلاعات ثبت‌شده‌ی هر ۵ حسگر را با‌هم ترکیب و تصویری باکیفیت تولید می‌کند.

وقتی دکمه شاتر دوربین را فشار می‌دهید همه دوربین‌ها تصاویری با نوردهی متفاوت ثبت می‌کنند. سرانجام نرم‌افزار دستگاه همه تصاویر را با یکدیگر ترکیب کرده تا تصویر نهایی حاصل شود. بسته به موقعیت و فضا نوکیا می‌گوید ممکن است هر دوربین شاید چند تصویر نیز ثبت کند تا به کیفیت تصویر نهایی اضافه کند. به این ترتیب دامنه دینامیکی، جزئیات و رنگ‌ها باید نسبت به دوربین عادی سایر گوشی‌های پرچم‌دار برتر باشد. نوکیا برای ساخت این دوربین با شرکت Light همکاری کرده و از تراشه کنترل Lux Capacitor در نوکیا 9 استفاده کرده است؛

البته باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی نوکیا ازطریق تنظیمات، امکان ثبت تصاویر سیاه‌و‌سفید را ممکن می‌کند. کاربران با استفاده از نوکیا ۹ پیورویو تصاویری با فرمت RAW را  می‌توانند ذخیره کنند. سپس با استفاده از اپلیکیشن لایت‌روم که روی گوشی نصب شده، تصاویر را می‌توانند ویرایش کنند. نوکیا ۹ پیورویو ویدئوهایی با رزولوشن 4K HDR را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ثبت می‌کند.

از دیگر مشخصات فنی نوکیا ۹ پیورویو، به بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۹۹ اینچی پی‌اولد با رزولوشن ۲٫۸۸۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل یا +QHD و حسگر اثر انگشت نوری اشاره کرد که زیر نمایشگر تعبیه شده است. نمایشگر این گوشی با پوشش گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. نوکیا برای دوربین سلفی از حسگری ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. شایان ذکر است این گوشی به‌‌طور استاندارد با حافظه‌ی رم ۶ و داخلی ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود. یکی از نکاتی که نوکیا ۹ پیورویو را دربرابر رقبا ضعیف جلوه می‌دهد، استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ است.

نوکیا 9 پیورویو با باتری ۳۳۲۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد و از گوریلا گلس در پشت و جلو استفاده می‌کند. نوکیا 9 قرار است با قیمت ۶۹۹ دلار در آمریکا عرضه شود که نسبت به رقبایی مثل گلکسی اس 10 یا آیفون XS بسیار مناسب‌تر است. با این‌حال زمان عرضه دقیق گوشی هنوز مشخص نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *