هواوی دقایقی پیش در کنفرانسی در حاشیه نمایشگاه MWC 2019 بارسلون از میت ایکس گوشی تاشدنی خود رونمایی کرد. این گوشی قرار است رقیب مستقیمی برای گلکسی فولد سامسونگ باشد.

میت ایکس نمایشگر تاشویی دارد که به سمت بیرون خم می‌شود و دو نمایشگر اطراف گوشی را احاطه می‌کنند. زمانی این گوشی باز است ضخامت آن 5.4 میلیمتر و زمانیکه نمایشگرها روی هم قرار می‌گیرند ضخامت آن 11 میلیمتر است. البته در یک سمت از گوشی نواری وجود دارد که در ناحیه پشت قرار می‌گیرد که دوربین‌های سه گانه در آن جای گرفته‌اند و مانند یک دسته عمل می‌کنند تا بتوانید راحت‌تر این دستگاه را در دست خود بگیرید. زمانیکه گوشی تا می‌شود آن ناحیه توسط قسمت پشت گوشی پر می‌شود تا دستگاه شکل یکپارچه به خود بگیرد.

میت ۲۰ در جلو دارای صفحه‌نمایشی ۶.۶ اینچی بوده و در پشت هم اندازه صفحه‌نمایش هم به ۶.۳۸ اینچ می‌رسد. زمانیکه گوشی را باز می‌کنید یک صفحه نمایش 8 اینچی AMOLED با روزلوشن 2480×2200 پیکسل خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید از دوربین سه‌گانه گوشی برای عکاسی سلفی هم استفاده کنید.

هواوی در Mate X از مودم 5G خود با نام Balong 5000 در کنار تراشه Kirin 980 استفاده کرده است. به این ترتیب این گوشی هم قادر به اتصال به شبکه 5G با سرعت ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه بوده و هم با نسل گذشته سازگار است. ظرفیت باتری تعبیه شده در گوشی انعطاف‌پذیر هوآوی 4500 میلی آمپرساعت است. این شرکت یک شارژ 55 واتی سریع را برای Mate X در نظر گرفته که می‌تواند در مدت 30 دقیقه 85 درصد از باتری را شارژ کند.

هواوی میت ایکس را از اواسط سال ۲۰۱۹ با قیمت ۲۲۹۹ یورو به بازار عرضه خواهد کرد. این نسخه از میت ایکس دارای ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. دلیل قیمت بالای این گوشی به گفته هواوی نوآوری‌های مهندسی و دشواری در تولید گوشی است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *