موبایل و تبلت

سامسونگ از گوشی های گلکسی A50 و A30 رونمایی کرد

سامسونگ امروز در جریان نمایشگاه MWC 2019 از گوشی های میان رده گلکسی A50 و A30 پرده برداشت.

دو مدل سامسونگ گلکسی ای ۳۰ و سامسونگ گلکسی ای ۵۰ اولین گوشی های این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شوتد که از نمایشگرهای سوپر امولد با پنل‌های Infinity-U برخوردارند و جالب است بدانید که مدل گلکسی A50 به اولین گوشی غیر پرچمدار سامسونگ تبدیل می‌شود که از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر برخوردار است.

صفحه نمایش Infinity-U گلکسی A30 و A50

سامسونگ برای هر دو مدل از نمایشگر 6.4 اینچی با پنل Infinity-U و رزولوشن 1080×2340 پیکسل استفاده کرده است. در بریدگی قطره ای بالای نمایشگر گلکسی A50 و A30 دوربین سلفی به ترتیب 25 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی جای گرفته است. یکی از ویژگی هایی که گلکسی A50 را متمایز می کند، سنسور اثرانگشت درون نمایشگر است.

دوربین اولتراواید مجهز به هوش مصنوعی

در بحث دوربین اصلی گوشی ها، باید اشاره کنیم که دوربین سه گانه گلکسی A50 از سنسور ۲۵ مگاپیکسلی، سنسور عمق سنج ۵ مگاپیکسلی برای فوکوس لایو روی سوژه ها و الترا واید و حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض بهره گرفته و دوربین دوگانه اصلی گلکسی A30 شامل سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و سنسور دوم 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 می باشد.

با توجه به این که دو گوشی گلکسی ای ۳۰ و گلکسی ای ۵۰ درست مشابه سری اس از اندروید ۹ پای به صورت پیش‌فرض برخوردارند. سامسونگ در این محصولات نیز همان قابلیت‌های هوش مصنوعی در بخش دوربین را برای کاربران فراهم کرده است. به طور مثال گوشی به طور هوشمند به شما پیشنهاد خواهد داد که به دوربین فوق عریض تغییر حالت دهید تا بتوانید از صحنه مورد نظر خود تصویر بهتری بگیرید. همچنین قابلیت Scene Optimizer در این گوشی وجود دارد تا با شناسایی ۲۰ سوژه مختلف تنظیمات مورد نیاز را به طور خودکار در اختیار کاربر قرار دهد؛ البته این قابلیت در گلکسی اس ۱۰ می تواند ۳۰ صحنه مختلف را شناسایی کند.

مشخصات سخت افزاری

هر دو مدل گلکسی A50 و گلکسی A30 به باتری‌های غول پیکر 4000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. دیگر مشخصات سامسونگ گلکسی ای 50 شامل پردازنده ۸ هسته‌ای، ۴ و ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگ ظرفیت داخلی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی تا سقف ۵۱۲ گیگابایت می‌شود و از مشخصات فنی گلکسی ای 30 می‌توان به یک پردازنده ۶ هسته‌ای، ۳ و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ و ۶۴ ظرفیت داخلی اشاره کرد. هر دو گوشی از سیستم پرداخت سامسونگ پی استفاده خواهند کرد و مدل گلکسی ای 50 می‌تواند تجربه کامل استفاده از دستیار صوتی هوشمند بیکسبی را نیز به کاربران ارائه دهد.

قیمت و زمان عرضه

قرار است این دو گوشی بالا رده جدید سامسونگ از اواسط مارس (اواخر اسفند) و در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و مدل کورال که با که با الهام‌گیری از پرتوهای پراکنده نور طراحی شده روانه بازار شود. این مدل رنگی مشابه رنگ سفید دارد و البته یک نمونه انحصاری‌تر از آن محسوب می‌شود. گویا قرار است عرضه این گوشی های جدید در کشور هند به عنوان اولین بازار جهانی اتفاق بیفتد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا