سونی بعد از معرفی سه گوشی میان رده اکسپریا 10 و 10 پلاس، از پرچمدار جدیدش موسوم به Xperia 1 پرده برداشت. اکسپریا ۱ نخستین گوشی مجهز به نمایشگر ۴K اولد محسوب می‌شود که نسبت تصویر آن ۲۱:۹ است و در ضمن، این اولین گوشی شرکت سونی است که از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد.

اکسپریا 1 دارای صفحه‌نمایشی ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ بوده که آن را نسبت به سایر گوشی‌ها کشیده‌تر کرده است. این گوشی همچنین اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه‌نمایش 4K OLED خواهد بود. با وضوح ۳۸۴۰ در ۱۶۴۴ پیکسل و پشتیبانی از (HDR (BT.2020 این گوشی برای تماشای فیلم‌های سینمایی ایده‌آل است. همچنین باید به صدای دالبی اتموس اشاره کرد که هم ازطریق اسپیکرهای تعبیه‌شده در پایین نمایشگر و همچنین ازطریق هدفون این گوشی تجربه‌ای جدید را به هنگام تماشای ویدئو‌های HDR با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

در پنل پشتی، ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین اصلی دارای سنسور ۱.۲۶ اینچی است که لنز آن از گشودگی دیافراگم F/1.6 و فناوری Optical SteadyShot (ترکیب لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال) و قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. یک دوربین دیگر از فاصله کانونی ۵۲ میلی‌متری بهره می‌برد که زوم ۲ برابری را امکان‌پذیر می‌کند و دوربین سوم هم به‌دلیل داشتن یک لنز با فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری، از نوع اولترا واید محسوب می‌شود.

سونی می‌گوید از فناوری‌های دوربین‌های آلفا خود و پردازنده تصویری Bionz X در این گوشی استفاده کرده است. اکسپریا وان اولین گوشی دنیا با قابلیت فوکوس خودکار روی چشم است که سرعت فوکوس آن ۱۰ فریم بر ثانیه است. سونی یک حالت سینمایی دیگر را هم از بخش CineAlta خود به اپلیکیشن Cinema Pro برای این گوشی آورده که فیلم‌برداری سینمایی 24fps را با پروفایل‌های رنگی ویژه امکان‌پذیر می‌کند.

اکسپریا ۱ همچون سایر پرچمداران با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام همراه شده است. ضمنا باید به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی درکنار حافظه‌ی داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی نیز اشاره کرد که می‌توان ظرفیت حافظه را حداکثر با استفاده از کارت‌ میکرو اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی افزایش داد. سونی برای دوربین سلفی نیز از وجود یک حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره برده است. باتری اکسپریا ۱ ظرفیتی ۳٫۳۳۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از فناوری Battery Care سونی درکنار Smart Stamina بهره می‌برد.

ضمنا باید به مفاومت دربرابر نفوذ آب و گرد و غبار ازطریق فناوری IP68 اشاره کرد. سونی برای محافظت از نمایشگر این گوشی، پوشش گوریلا گلس ۶ را برگزیده است. سونی حسگر اثر انگشت را در لبه‌ی گوشی تعبیه کرده، حال آنکه برخلاف نسل‌های گذشته این حسگر با کلید پاور ترکیب نشده است. اکسپریا 1 قرار است اواخر بهار آینده به بازار عرضه شود اما سونی هنوز قیمتی رسمی این گوشی را اعلام نکرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *