نرم افزار و اینترنت

پشتیبانی از اپل موزیک به اپلیکیشن گوگل هوم افزوده شد

گوگل با انتشار آپدیت اپلیکیشن Google Home برای اندروید و آی او اس، پشتیبانی از سرویس اپل موزیک برای کاربران را فراهم کرد.

به این معناست که دارندگان اسپیکر گوگل هوم، اکنون می توانند از سرویس اپل موزیک به عنوان موزیک پلیر پیش فرض تنظیم کنند و با گفتن عبارت [Hey Google, Play [insert music here آن را فراخوانی کنند. پیش از این، اپل موزیک قبلا به طور انحصاری برای Apple HomePod بود، ولی حالا برای سایر دستگاه های دیگر از جمله آمازون اکو و گوگل هوم در دسترس است.

برای استفاده از قابلیت، ابتدا باید به مسیر Account tab > Set up or add > Music and audio رفته و سپس Apple Music انتخاب کنید. سپس با وارد شدن به اکانت سرویس اپل موزیک آن را به اپلیکیشن اضافه نمایید. در حال حاضر نسخه iOS گوگل اسیستنت می‌تواند فرمان‌های مربوط به پخش موسیقی‌های اپل موزیک را روی آیفون و آیپد اجرا کند. اما با فعال شدن این قابلیت در اندروید، کاربران می‌توانند تنظیمات مربوطه را در بخش Assistant settings > Services tab > Music راه‌اندازی کنند. کاربران iOS نیز با استفاده از اپلیکیشن گوگل هوم می‌توانند به قسمت Settings > Music رفته اطلاعات حساب خود را وارد کنند.

اضافه شدن این قابلیت، اپل یک حرکت جدید برای گسترش خدماتش گام نهاده است. همانطور که می دانید، سرویس اپل موزیک اولین بار، در ماه ژوئن 2015 راه اندازی شد. این سرویس به عنوان بخشی از آیتونز، همیشه برای مک و ویندوز در دسترس بود. اپل در سال 2018 این سرویس را به اندورید Auto افزوده و در حال حاضر این سرویس برای آمازون اکو و گوگل هوم در دسترس قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا