براساس جدیدترین آمار مایکروسافت، ویندوز 10 هم اکنون روی بیش از 800 میلیون دستگاه در سراسر جهان فعال است.

این رقم نه تنها رایانه های لپ تاپ سنتی و رایانه های رومیزی شامل می شود، بلکه دستگاه های هیبریدی نظیر Surface Pro، کنسول مانند Xbox One X و گوشی های هوشمند و دستگاه های مربوط به اینترنت اشیا این محصولات را تشکیل می دهند.

رقم 800 میلیون دستگاه، به این معنی است که ویندوز 10 یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در جهان به شمار می آید، اما این رقم نسبت به هدفی که این شرکت برای نصب روی 1 میلیارد دستگاه داشته، هنوز فاصله دارد. لازم به ذکر است که مایکروسافت پیشتر در سال 2015 اعلام کرده بود که قصد دارد طی یک بازه زمانی 2 یا 3 ساله تعداد کاربران این سیستم عامل را به 1 میلیارد نفر برساند. البته شکست ویندوز 10 موبایل در بازار گوشی‌های هوشمند باعث شده که این شرکت در سال 2017 در هدف اولیه خود تجدید نظر کند.

طبق آمار سایت Net Applications، در سال گذشته ویندوز 10 با سبقت گرفتن از ویندوز 7، به محبوب ترین نسخه ویندوز بدل شده و در حال حاضر این نسخه، تنها در بیش از 40 درصد رایانه های شخصی نصب شده است. ویندوز 7 نیز با 38.41 درصد نیز در جایگاه دوم سیستم عامل ها قرار داشته، در حالیکه محبوب ترین نسخه MacOS 10.14 Mojave، کمتر از 5 درصد طرفدار دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *