گوگل سرانجام نسخه 73 مرورگر کروم را برای کاربران دستگاه های مبتنی بر ویندوز و مک منتشر کرده که قابلیت های زیادی را به همراه دارد.

یکی از ویژگی های جدید در این نسخه، Dark Mode یا حالت شب است. این قابلیت هنگامی که گزینه حالت شبانه در مک یا ویندوز فعال می‌شود، تمامی پنجره‌ها و محیط مرورگر را مشکی نمایش می‌دهد. این اولین باری نیست که کروم ویژگی یا تم تیره را عرضه می‌کند.

از مدت‌ها پیش گوگل تم‌های متعددی از جمله تم تیره را برای کروم عرضه کرده است که در وب استور این شرکت قابل دانلود بود اما نسخه جدید که امروز عرضه شد، این ویژگی را مستقیما به این اپلیکیشن اضافه کرده است. هنگامی که شما در حالت ناشناس (Incognito Mode) مرورگر را استفاده می‌کنید، نوارها و پنجره‌ها کمی تیره‌تر از حالت تاریک به‌نظر می‌رسند.

از سایر قابلیت های دیگر این نسخه می توان به گروه بندی تب های مرورگر برای سازماندهی تب های باز شده، پشتیبانی از کلیدهای مالتی‌مدیا کیبورد در مرورگر و فعال شدن ویژگی تصویر در تصویر اشاره کرد. علاوه بر این، گوگل بخشی با نام Sync and Google Services در منوی تنظیمات افزوده تا امکان کنترل جمع آوری داده‌ها و سایر گزینه‌ها از یک وب‌سایت را برای کاربران میسر کند

از قابلیت مخصوص توسعه‌دهندگان هم شامل تغییر روش‌های مبادله در پورت HTTP بوده و این تغییر منجربه بالارفتن امنیت کاربران در وب‌سایت مربوطه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *