آموزش

آموزش افزودن زبان ورودی جدید به کیبورد در مک‌اواس

اپل macOS، مانند هر سیستم عامل دسکتاپ دیگری، قابلیت پشتیبانی از چندین زبان نوشتن را دارد. علاوه براین، دارای یک کیبورد درون برنامه ای است که به راحتی و بدون نیاز کیبورد جانبی، از طریق خود سیستم عامل تایپ کنید.

حال ما در مطلب قصد داریم نحوه اضافه کردن زبان ورودی جدید به کیبورد را در مک اواس به شما آموزش دهیم. برای اینکار ابتدا برنامه System Preferences را با جستجو کردن در Spotlight یا از طریق منوی Apple و انتخاب گزینه Preferences آن را باز کنید. سپس به بخش Keyboard preference رفته و سپس تب Input Sources انتخاب نمایید.

در تب باز شده، شما یک ستون در سمت چپ و یک علاوه + در پایین آن مشاهده خواهید کرد. روی علامت یاد شده کلیک کرده تا پنجره مربوط به انتخاب زبان مختلف باز شود. در پنجره باز شما فهرستی از تمامی زبان های که مک اواس پشتیبانی کرده را مشاهده خواهید کرد. برای افزودن زبان مورد نظر، کافیست که در باکس جستجو عبارت زبان خود را جستجو کرده و سپس با کلیک روی Add زبان جدید به کیبورد شما اضافه خواهد شد.

اکنون می توانید از زبان دوم برای تایپ کردن استفاده کنید. باید اشاره کنیم که برای سوئیچ کردن بین دو زبان، شما باید دو گزینه پیکربندی آن را از قسمت Input Sources فعال کنید. این دو گزینه شامل Show input menu in the menu bar و Use the Caps Lock key to switch to and from ABC است. با انتخاب گزینه دوم امکان سوئیج کردن بین دو زبان را با کلید Caps Lock برای کاربر میسر می کند.

همچنین با فعال کردن گزینه Input menu in the menu bar، یک آیکون به نوار منو افزوده می شود و هنگامی که روی آن کلیک می شود، زبان های ورودی که شما تنظیم کرده اید را نشان می دهد. علاوه بر این، شما با فعال کردن Show Keyboard Viewer از منوی زبان ها، می توانید از صفحه کلید مجازی زبان مورد نظر برای تایپ متون خود استفاده کنید.

اگر می خواهید یک زبان را حذف کنید، برنامه System Preferences را باز کرده و به تنظیمات Keyboard رفته و تب Input Sources را انتخاب کنید. در نهایت زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر روی دکمه منفی، زبان مورد نظر شما حذف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا