مایکروسافت به تازگی افزونه ای تحت عنوان Windows Defender Application Guard برای مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس منتشر کرده است.

این افزونه هم اکنون تنها در اختیار کاربران عضو برنامه Windows Insider قرار گرفته است تا پس از ارزیابی و بررسی عملکرد، مرحله انتشار عمومی آن نیز آغاز شود. مایکروسافت اعلام کرده است که در حال حاضر این افزونه قابلیت‌های زیادی را در دسترس کاربران خود قرار نمی‌دهد و تنها می‌تواند آدرس سایت‌هایی که آن‌ها قصد دارند از آن بازدید کنند را مورد بررسی قرار دهد و در صورت وجود خطر و یا تهدیدهای امنیتی، از دسترسی به آن جلوگیری کند.

درحالی که این افزونه ها از طریق فروشگاه های اپ مربوطه مرورگر ها قابل دانلود هستند، اما Windows Defender برای کروم و فایرفاکس بدون کمک گرفتن از مایکروسافت اج کار نخواهد کرد. اگر تشخیص داده شود که وبسایتی در لیست وبسایت های مورد اعتماد وجود ندارد، این وبسایت در یک تب جدا در مایکروسافت اج باز می شود. البته، اگر بر روی هر لینکی در این تب مایکروسافت اج کلیک شود، این لینک در صورت مورد اعتماد بودن دوباره در مرورگر اصلی باز می شود.

برای استفاده از این قابلیت هم اپلیکیشن همراه ویندوز دیفندر و هم افزونه مختص هر یک از مرورگرها باید بر روی سیستم نصب شده باشد. همچنین از آنجا که برنامه هنوز در مراحل تست قرار دارد، در حال حاضر تنها اینسایدرها امکان نصب و استفاد از آن را دارند. مطمئناً پس از انجام تست‌ها، افزونه ویندوز دیفندر برای کروم و فایرفاکس به شکل عمومی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای دانلود این افزونه کافیست روی لینک های Chrome، Firefox، Microsoft Store companion app کلیک کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *