دوربین های دیجیتال

سونی نسل جدید دوربین اکشن RX0 II را معرفی کرد

سونی به تازگی از نسل جدید دوربین ورزشی یا اکشن کمرا خود با عنوان RX0 II رونمایی کرده که دارای نمایشگر چرخان است. این دوربین در واقع مدل ارتقا یافته نسل قبلی اش یعنی RX0 بوده که در سال 2017 عرضه شده است.

 این دوربین می‌تواند برای ولاگرها و کسانی که می‌خواهند از خود فیلم بگیرند، فوق العاده باشد چرا که با اندازه کوچک خود، می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت بسیار بالا ثبت کند. این دوربین، نمایشگری دارد که تا 180 درجه به سمت بالا چرخیده و می تواند رقیبی خوبی برای دوربین های گوپرو باشد.

این دوربین ضدآب است و می تواند تا 10 متر زیر آب دوام آورد. همچنین این دوربین در برابر ورود گرد و خاک به خود کاملا مقاوم است و در برابر ضربه و افتادن هم مقاومت بالایی دارد. این دوربین دارای یک سنسور نسبتا بزرگ 1 یک اینچی 15.3 مگاپیکسلی CMOS است. برای پردازش تصاویر سونی از سنسور BIONZ X استفاده کرده که باعث بهتر شدن رنگ ها و عکاسی ۱۶ فریم در ثانیه با این دوربین می‌شود.

از سوی دیگر، سونی بجای ساخت لنز اختصاصی برای دوربین، از لنز زایس Tessar T 24mm F3.0 استفاده کرده است. با توجه اینکه، مدل قبلی از همین لنز استفاده کرده ولی کمینه فاصله اتوفوکوس آن کاهش یافته است. محصول جدید سونی قادر است که در فاصله 20 سانتی متری روی سوژه فوکوس کند. اگر جز کسانی هستید که در شب عکاسی می کنید، باید اشاره کنیم که محدوده ISO این دوربین بین 80 تا 12800 متغیر است. اما در هر صورت با توجه به اینکه دیافراگم این لنز ثابت و F4.0 است، باید صبر کنیم و در بررسی‌ها ببینیم این دوربین در شب چطور عمل می‌کند.

علاوه براین دوربین RX0 II قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را داشته و امکان استفاده از میکرون جانبی برای کاربران میسر شده است. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر الکترونیکی است که می‌تواند فیلم‌برداری روی دست را بهبود ببخشد. فیلم‌برداری با سرعت کم نیز در این دوربین با حداکثر سرعت ۱۰۰۰ فریم در ثانیه امکان‌پذیر است. همچنین با خروجی HDMI این دوربین می‌توان فیلم‌های ۱۰۰۰ فریمی را به صورت Uncompressed یا فشرده نشده و با ریکوردر جداگانه، خروجی گرفت. سونی RX0 II از پروفایل تصویری S-Log2 هم پشتیبانی می‌کند که برای ویرایش رنگ‌ها پس از فیلم برداری، ویژگی کارآمدی است.

همچنین اگر می‌خواهید چند دوربین RX0 II را به صورت همزمان استفاده کنید، سونی ویژگی کنترل ۵ دوربین RX0 II را به صورت بی‌سیم در اپلیکیشن Imaging Edge قرار داده است. همچنین به کمک یک Access Point، می‌توان تا ۵۰ دوربین RX0 II را به صورت همزمان استفاده کرده یا تا 100 دوربین با یک Camera Control Box به صورت همزمان فیلم برداری کنید. زمان عرضه این دوربین، ماه آوریل خواهد بود و قیمت آن ۷۰۰ دلار تعیین شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا