دوربین های دیجیتال

معرفی نیکون ZF: دوربینی فول فریم به سبک رترو با ویژگی های مدرن

نیکون پس از 9 سال تعقیب گهگاهی برای یکپارچه‌سازی دوربین رترو با ویژگی‌های مدرن، ممکن است سرانجام به فرمول درست رسیده باشد. سازنده ژاپنی دوربین نیکون ZF را معرفی کرده که یک دوربین مدرن بدون آینه با مشخصات نسبتاً بالا – مانند یک سنسور 24.5 مگاپیکسلی فول فریم، فوکوس خودکار ردیابی 299 نقطه‌ای با تشخیص سوژه، لرزشگیر تصویر درون بدنه و اسلات کارت دوگانه (به نوعی) – در بدنه‌ای که دقیقاً شبیه یکی از پیشینیان آنالوگ دوربین به نظر می‌رسد.

نیکون ممکن است قبلاً این رقص را با ZFC کوچک و Df DSLR فراموش شده خود انجام داده باشد، اما اشتباهات اصلی خود را در این دوربین ها با ارائه سنسور فول فریم و قیمت رقابتی 1999.95 دلاری ZF در اواسط اکتبر اصلاح می کند. در حالی که Df ممکن است کاملاً شبیه یک دوربین فیلمبرداری قدیمی نیکون FM2 یا FE2 به نظر برسد، اما دارای همان پردازنده Expeed 7 است که در دوربین های رده بالاتر Z8 و Z9 نیکون به همراه بسیاری از تجهیزات آن ها وجود دارد.

ZF دارای لرزشگیر تصویر 5 محوره در بدنه است که نیکون ادعا می‌کند برای تصحیح 8 استاپ، فوکوس خودکار ردیابی 3 بعدی، ویدیوی 10 بیتی 4K H.265 تا 60 فریم در ثانیه برش یا 30 فریم در ثانیه با عرض کامل، صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی و تصویربرداری پیاپی پیوسته تا 30 فریم در ثانیه مناسب است. اما چیزی که ZF را بیشتر از Z8 و Z9 متمایز می‌کند، ظاهر قدیمی آن با صفحه‌های کلاسیک، یک سوئیچ اختصاصی برای حالت تک رنگ و یک شاتر مکانیکی با صدای KACHUNK است (Z8 و Z9 فقط از کرکره‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند).

به نظر می‌رسد ZF در درجه اول برای عکاسانی قرار می‌گیرد که دوربین‌های گذشته را بت می‌دانند، اما می‌خواهند آخرین فناوری و ویژگی‌ها کیفیت تصویر بالاتری نسبت به فیلم ارائه کنند. این اساساً بهترین پاسخ نیکون به فوجی‌فیلم و بزرگ‌ترین تلاشش برای جلب علاقه‌ی علاقه‌مندان به فیلم‌برداری و کسانی است که به دوربین‌های لایکا علاقه دارند اما نمی‌توانند قیمت‌های فوق‌العاده بالای آن‌ها را توجیه کنند.

ZF تقریباً به اندازه دوربین Leica M11 Monochrom تنها سیاه و سفید نیست، زیرا حالت تک رنگ آن به جای اینکه بخشی از طراحی سخت افزاری سنسور باشد، صرفاً یک فیلتر نرم افزاری است، اما با ظاهر و ساختار آلیاژ منیزیم خود در دنیای مبتنی بر ویبر لایکا نقش می بندد. هنگامی که یک لنز Nikkor Z غیر قدیمی روی آن قرار دهید، نما کمی شروع به خراب شدن می کند.

تنها دو لنز قدیمی “SE” در خط تولید نیکون وجود دارد، یک لنز 28 میلی‌متری f/2.8 و یک لنز 40 میلی‌متری f/2، بنابراین بیشتر لنزهای کنونی نیکون، بازی استیو مک‌کاری شما را کمی از بین می‌برند. می‌توانید شیشه‌های قدیمی واقعی را روی ZF نصب کنید، اما این به طرز عجیبی یک آداپتور را مانع می‌شود. در حالی که ZF از اسلات کارت دوگانه پشتیبانی می کند، اما پشت سر هم SD و microSD است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا