موبایل و تبلت

هواوی پی 30 پرو امتیاز 112 را از DxOMark کسب کرد

وب‌سایت DxOMark به‌تازگی نتایج بررسی دوربین هواوی پی 30 پرو را منتشر کرده است. این گوشی با امتیاز کلی ۱۱۹ بالاتر از گلکسی اس ۱۰ پلاس، میت ۲۰ پرو و پی ۲۰ پرو (با امتیاز ۱۰۹) در صدر جدول بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

طبق نظر DxOMark، گوشی هواوی پی ۳۰ پرو درمقایسه‌ با برادران مدعی خود در بحث بوکه و بزرگ‌نمایی بهبودهایی داشته است. این وب‌سایت پی ۳۰ پرو را تقریبا در تمام آزمون‌ها تقریبا موفق می‌داند. اسکپوژر در سناریوهای مختلف مانند نور کم و زمینه‌ی نورانی به‌خوبی کنترل می‌شود. گستره‌ دینامیکی به‌اندازه‌ میت ۲۰ پرو وسیع نیست؛ ولی همچنان پذیرفتنی است. در برخی هایلایت‌ها، روشنایی زیاد هایلایت و سایه‌های بسیار تاریک را شاهد هستیم. سیستم فوکوس خودکار به‌خوبی در پی ۳۰ پرو از عهده‌ وظایف خود برمی‌آید و همچنان تعادلی مناسب بین جزئیات و نویز وجود دارد.

در بخش ویدئو اما پی 30 پرو بهترین نیست و امتیاز کمتری نسبت به پی 20 پرو کسب کرده است. با این‌حال ترکیب OIS و EIS ویدئوهای روان و با لرزش‌گیری خوبی را به همراه خواهد داشت و عملکرد در نور کم نیز خوب است. رنگ‌ها اما کماکان نسبت به واقعیت تفاوت دارند و نرخ فریم ویدئو هم چندان پایدار نیست.

دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی پی 30 پرو پیشرفت چشمگیری نسبت به دوربین سلفی میت 20 پرو داشته و امتیاز آن از ۷۵ به ۸۹ رسیده است. با این‌حال قهرمان سلفی با امتیاز ۹۶ کماکان گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ خواهد بود. از جمله نقاط قوت دوربین سلفی می‌توان به عملکرد خوب در نور کم و دامنه دینامیکی عالی تصاویر سلفی اشاره کرد. با این‌حال با وجود وضوح ۳۲ مگاپیکسلی به دلیل نبود فوکوس خودکار جزئیات در همه شرایط خوب نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا