نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت آپدیت May 2019 ویندوز 10 را معرفی کرد

مایکروسافت ساعاتی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که بروزرسانی بزرگ بعدی از ویندوز 10 با عنوان May 2019 Update منتشر خواهد شد. این در حالی است که تا به امروز انتظار می‌رفت این بروزرسانی April 2019 Update نام داشته باشد.

این شرکت در اطلاعیه‌ای تأیید کرد به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ که تاکنون با کدنام 19H1 و نسخه‌ ۱۹۰۳ خطاب می‌شد، همان به‌روزرسانی می ۲۰۱۹ است و انتشار آن از اواخر ماه می (حدودا اوایل خردادماه ۱۳۹۸) به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

احتمالا به‌روزرسانی می ۲۰۱۹ طی چند هفته‌ دیگر ازطریق حلقه‌ی Release Preview برای کاربران اینسایدر در دسترس قرار بگیرد تا این کاربران، به‌روزرسانی جدید را به‌دقت موردبررسی قرار دهند و اگر مشکلی در آن وجود داشت، ردموندی‌ها را باخبر کنند. این به‌روزرسانی احتمالا تا زمان انتشار گسترده (یعنی در اوایل خرداد) برای کاربران اینسایدر در دسترس خواهد بود.

این بروزرسانی، همچنان قرار است شماره نسخه سیستم عامل ویندوز 10 را به 1903 ارتقا دهد به این معنی که کار آماده سازی نسخه RTM از آن در ماه مارس سال 2019 به پایان رسیده است. مایکروسافت از زمان انتشار اولین نسخه‌ها از ویندوز 10، آن‌ها را توسط چهار رقم پیاپی شماره گذاری کرده است. دو رقم ابتدایی این شماره ها نشان دهنده سال و دو رقم بعدی نیز نشان دهنده ماه انتشار این بروزرسانی ها هستند.

این بروزرسانی که در گذشته با عنوان 19H1 شناخته می‌شد نسبت به بروزرسانی‌های پیشین از ویندوز 10 دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید محدودتری است. تم تمام روشن، پشتیبانی از شکلک‌های Kaomoji، قابلیت Windows Sandbox و همچنین جداسازی دستیار هوشمند Cortana از قابلیت جستجو، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پس از نصب این بروزرسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مثل همیشه، آپدیت ویندوز ۱۰ در همان روز اول برای تمامی کاربران در دسترس قرار نخواهد گرفت. این به‌روزرسانی با استفاده از یادگیری ماشین و همچنین بازخوردهای به‌دست‌رسیده از سوی کاربران اینسایدر، در چند مرحله روی رایانه‌های مختلف منتشر خواهد شد. زمان انتشار به‌روزرسانی جدید، به موضوع مهمی همچون سازگاری رایانه‌ی شما با نسخه‌ی جدید، مرتبط است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا