نرم افزار و اینترنت

گوگل قابلیت گزارش کندی ترافیک را به گوگل مپس افزود

گوگل در سال 2013 با پرداخت مبلغی در حدود 1 میلیارد دلار، اپلیکیشن Waze (ویز) را خریداری کرد. این غول جستجو زمان زیادی را برای ادغام و اضافه‌کردن برخی از قابلیت‌های مسیریاب ویز به سرویس گوگل مپس، صرف کرده است.

برای مثال مدتی پیش با اضافه‌شدن قابلیت گزارش تصادفات و نمایش دوربین‌های کنترل سرعت، گوگل سعی داشت تا کاربران ویز را به استفاده از گوگل مپس تشویق کند. حال گوگل با به روزرسانی برنامه نقشه خود ارسال گزارش کندی ترافیک توسط کاربران را برای استفاده دیگر افراد برای اولین بار ممکن کرد.

قابلیت گزارش ترافیک، به سایر کاربران کمک می‌کند تا از ترافیک موجود در نقشه مطلع شده و تجربه خوبی در استفاده از گوگل مپس داشته باشند. این خدمات به تدریج در دسترس کاربران نقشه‌های گوگل در برخی نقاط دنیا قرار می‌گیرد. مشخص نیست آیا کاربران سیستم عامل آی او اس هم از خدمات یادشده بهره مند می‌شوند یا خیر.

سرویس ویز یکی از محبوب‌ترین برنامه‌هایی است که متعلق به گوگل بوده و توسط میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق آخرین آمار این شرکت، بیش از 90 میلیون راننده به‌طور متوسط 438 دقیقه از زمان خود را صرف استفاده از این اپلیکیشن می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا