سونی اعلام کرده است که امکان تغییر نام‌کاربری (Online ID) در شبکه‌ پلی استیشن از هم اکنون در دسترس می‌باشد. کاربران قادر خواهند بود که نام کاربری خود را از طریق مرورگر وب یا کنسول PS4 تغییر دهند.

تغییر نام کاربری یکی از قابلیت‌های بسیار ابتدایی و مهمی بوده که متاسفانه جایی در شبکه پلی استیشن PSN نداشته است. حال و پس از ارائه‌ درخواست‌های فراوان از سوی کاربران، این قابلیت بالاخره به شبکه پلی استیشن اضافه شده است. البته این قابلیت چند ماه قبل به صورت محدود به این سرویس اضافه شده بود اما اکنون در دسترس تمامی کاربران قرار گرفته است.

همچنین اطلاعاتی از فرآیند تغییر نام کاربری در بخش پرسش و پاسخ منتشر شده که کاربران می‌توانند نام کاربری PSN را از طریق کنسول پلی‌استیشن ۴ یا مرورگر اینترنت تغییر دهند. متاسفانه کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ویتا از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. بعلاوه، قابلیت تغییر نام کاربری برای اولین بار رایگان بوده ولی بار دیگر باید 9.99 دلار پرداخت کنید. همچنین هیچ محدودیتی برای هر بار تغییر نام کاربری اعمال نشده است.

هنگامی که شما Online ID خود را تغییر می‌دهید، این انتخاب را خواهید داشت که نام کاربری قدیمی خود را در کنار نام کاربری جدید، بر روی پروفایلتان به مدت 30 روز نمایش دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا دوستانتان راحت‌تر متوجه تغییر ID شما شوند. شما این انتخاب را تنها در زمانی که در حال تغییر نام کاربری می‌باشید، خواهید داشت.

برای تغییر نام کاربری ابتدا وارد Settings شده و به مسیر Account Management > Account Information> Profile > Online ID بروید. در این بخش قادرید تا نام کاربری دلخواه و یا پیشنهادی را وارد کنید. سپس ادامه‌ مراحل را از روی صفحه تا زمان تکمیل شدن، دنبال کنید. برای تغییر نام کاربری از طریق مرورگر، نخست به وبسایت Play Station رفته و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از وارد شدن به حساب کاربری، از طریق منوی Edit به بخش Online ID بروید. در این بخش باید پس از انتخاب نام کاربری، آن را تایید کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *