براساس گزارشات تاکنون بیش از 500 میلیون کاربر به طور روزانه به گشت و گذار در استوری اینستاگرام می پردازند و از پست های دوستان و خانواده با خبر می شوند. حال فیسبوک در جریان کنفرانس توسعه دهندگان F8، از قابلیت های جدید و رابط کاربری جدید استوری اینستاگرام پرده برداشت.

رابط کاربری جدید استوری‌ها

در بخش استوری، شاهد بازطراحی در رابط کاربری آن هستیم. این رابط کاربری جدید بزودی به بخش Live، Camera و Create تقسیم شده که بخش لایو، همانند قبل کاربران می توانند به بخش زنده در استوری بپردازند، در بخش Camera می توانند به مجموعه ای از ویزگی های دوربین و فیلم برداری نظیر بومرنگ، سوپرزوم، فوکوس، ریوایند و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

بخش آخر یعنی Create بوده برای ساخت استوری‌هایی در نظر گرفته شده که نیازی به عکس و ویدیو ندارند و متن محورند. پس‌زمینه‌های رنگی، انواع قلم و استیکرهای تعاملی مثل نظرسنجی و سؤال از این قسمت قابل دسترسی خواهند بود. اینستاگرام اعلام کرده که این رابط کاربری جدید در «آینده نزدیک» برای کلیه کاربران اپ از سراسر دنیا آماده خواهد شد.

استیکر جدید Donation برای دریافت کمک های مالی

اینستاگرام همچنین علاوه برای معرفی رابط کاربری جدید استوری، از استیکرهای جدید Donation رونمایی کرده که برای جمع آوری کمک های مالی مورد استفاده قرار گرفته که تنها در دسترس کاربران آمریکایی می باشد. کسب و کارها می‌توانند با گذاشتن این استیکر در استوری‌ها کلیه عواید فروش خود را به سازمان‌های غیرانتفاعی یا خیریه اعطا کنند.

خرید مستقیم از کیم کارداشیان و کایلی جنر

اینستاگرام قابلیت دیگری به نام Shopping from Creators هم معرفی کرده تا بتوانید به طور مستقیم از اینفلوئنسرهایی همچون کیم کارداشیان، کایلی جنر یا جیجی حدید به خرید بپردازید. به منظور انجام این کار، کاربران اینستاگرام به سادگی باید بر روی یک پست ضربه بزنند و بر روی یکی از موارد برچسب گذاری شده، کلیک کنند. سپس آن محصول را با استفاده از فرآیند ساخت شده، برای خرید، هزینه را پرداخت کنند.

این ویژگی از هفته آینده در دسترس اینفلوئنسرهای بیشتری قرار خواهد گرفت. گفتنی است که در حال حاضر برندهایی همچون نایکی، آدیداس، بربری، پرادا، زارا و H&M در فروش کالاهای خود از طریق استوری با اینستاگرام همکاری می‌کنند.

در ادامه باید اشاره کنیم که اینستاگرام آزمایش قابلیت حذف نمایش تعداد لایک ها را در کشور کانادا از هفته آینده آغاز خواهد کرد. در این حالت خود فرد صاحب اکانت می‌تواند تعداد لایک‌های خود را ببیند ولی همانطور که گفتیم این مورد از چشم دنبال کنندگانش محو خواهد شد. در بیان دلیل این تصمیم اینستاگرام اعلام کرده که هدف از این شبکه اجتماعی تمرکز بر محتوای عکس و ویدئو است و دکمه لایک می‌تواند این تمرکز را به شدت تحت شعاع خود قرار دهد. در واقع برای اینستاگرام عکس و ویدئو مهم است و نه لایک و به همین خاطر کاربران می‌توانند با تمرکز بیشتر در همین زمینه، بیشتر از اینستاگرام لذت ببرند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *