وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی دو برادر را به عنوان عامل اصلی ارسال پیامک های مزاحم معرفی کرده این دو شرکت داتیس شهر راز و تک رایان سپهر نام دارند.

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی نوشت:

دو شرکت به نام های «داتیس شهر راز» و «تک رایان سپهر» مربوط به دو برادر در تامین سیم کارت های ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی نقش زیادی داشته اند. شرکت اولی 42 درصد و دومی 31 درصد از سیم کارتهایشان – حدود 2000 هزار عدد – برای ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم استفاده شده است. برخورد می کنیم.

به واقع، پیامک های تبلیغاتی از ماه ها قبل برای کاربران مزاحمت ایجاد می کنند؛ لحظه ای از تلفن همراهت غافل شوی مدام به آن دسته از پیامک های دریافتی ات اضافه می شود که اسم آشنایی را تداعی نمی کنند. وزارت ارتباطات مدتی است به شکل جدی درگیر رفع این مزاحمت ها است.

تقریبا دو سال پیش بود که سازمان تنظیمات مقررات رادیویی، راه حل خلاص شدن از شر پیامک های مزاحم را آغاز کرد. طراحی و راه اندازی سامانه 195 اولین قدم برای مقابله با این مسئله بود. مدتی از این اقدام ها گذشت اما نتیجه هنوز هم آن قدر ثمربخش نبود که مردم از آن راضی باشند. به همین دلیل اقدام ها شکل جدی تری به خود گرفت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *