گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O اعلام کرد تعداد دستگاه‌‌های فعال اندرویدی در هر ماه از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه گذشت. این رقم برای اندروید بی نظیر است و می توان آن را نشانه ای دال بر موفقیت رویکرد اندروید برای نزدیک شدن به کاربران و شرکای سخت افزاری گوگل دانست.

 استفانی کاتبرستون، مدیر محصولات اندرویدی در این مورد گفت:

در جریان کنفرانس، گرد هم آمده‌ایم تا در مورد نسخه‌ی ۱۰ اندروید صحبت کنیم. اما باید نقطه‌ی عطف دیگری را جشن بگیریم. امروز با افتخار می‌گوییم که تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی به مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه رسید.

در کنفراس دو سال پیش، گوگل اعلام کرده که حدود دو میلیارد دستگاه از سیستم عامل اندورید استفاده می کنند. اکنون با گذشت 24 ماه توانست 500 میلیون دستگاه دیگر را به آمارش بیافزاید. در سپتامبر ۲۰۱۵ تعداد کاربران فعال اندرویدی ۱.۴ میلیارد کاربر اعلام شده بود. البته این تعداد کاربر، ممکن بود از دستگاه‌های متعدد و حساب‌های متعدد استفاده کنند.

براساس برآورد مایکروسافت، بیش از ۱.۵ میلیارد رایانه در سراسر جهان با سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کنند. این رقم در طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری نداشته است. آمار دستگاه‌های فعال اندروید از آمار ۲.۳۸ میلیارد کاربر فعال فیسبوک در ماه گذشته نیز بالاتر است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *