موبایل و تبلت

وان‌پلاس 7 پرو با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی و نمایشگر 90 هرتزی معرفی شد

پس از شایعات، سرانجام شرکت وان پلاس ساعاتی پیش در جریان رویدادی از پرچمدار جدیدش با نام وان‌پلاس 7 پرو پرده برداشت. چینی‌ها وان‌پلاس ۷ پرو را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ وان‌پلاس معرفی می‌کنند.

صفحه نمایش

وان‌پلاس ۷ پرو نخستین محصول شرکت سازنده با نمایشگر تمام‌صفحه و بدون هیچ‌گونه بریدگی یا روزنه‌‌ی دوربین به‌حساب می‌آید. مهندسان وان‌پلاس برای دستیابی به چنین مشخصه‌ای، دوربین سلفی را به‌صورت پاپ‌آپ درآورده‌اند و در نمایشگر دستگاه نیز از پنلی با نام تجاری Fluid AMOLED استفاده کرده‌اند. به طوری که این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل با پشتیبانی از استاندارد +HDR10 استفاده کرده و نمایشگر فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و در بالاترین حالت روشنایی آن به ۸۰۰ نیت می‌رسد. همچنین نرخ بازسازی تصویر آن 90 هرتز است. ظاهرا نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو عملکرد بسیار خوبی دارد، چرا که بالاترین امتیاز (+A) را از وب‌سایت دیسپلی‌میت دریافت کرده است.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو از مکانیزم کشوی استفاده کرده که دارای سنسور 16 مگاپیکسلی بوده و به ادعای شرکت کارکرد آن بیش از ۳۰۰ هزار بار مورد آزمایش قرار گرفته است. وان‌پلاس ۷ پرو با شتاب‌سنج و ژیرسکوپ، خطر سقوط روی زمین را تشخیص می‌دهد و براساس ادعای وان‌پلاس، «در کسری از ثانیه»، دوربین پاپ‌آپ خود را به‌داخل دستگاه می‌راند تا بدین ترتیب از شکستن این زائده جلوگیری کند.

دوربین

در پنل پشتی وان پلاس 7 پرو، دوربین سه گانه قرار گرفته است. این مجموعه یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی با لنز f/1.6 و لرزش‌گیر اپتیکال به‌عنوان دوربین اصلی، حسگر ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، لرزش‌‌گیر اپتیکال و لنز f/2.4 و حسگر ۱۶ مگاپیکسلی ۱۳ میلی‌متری و ۱۱۷ درجه با لنز f/2.2 را برای ثبت عکس‌های اولتراواید دربرمی‌گیرد. قابلیت جدید UltraShot وان‌پلاس ۷ پرو امکان ثبت و تجمیع چندفریم به‌صورت هم‌زمان را فراهم می‌کند که براساس ادعای وان‌پلاس، باعث ۴ برابر شدن میزان نور جذب‌شده توسط دوربین می‌شود و بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که عملکرد دوربین گوشی در تاریکی، بهبود چشمگیری نسبت به نسل قبل داشته باشد. دوربین پشتی توانایی ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و ویدیوهای اسلوموشن Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه را نیز دارد.

سخت افزار

وان پلاس 7 پرو به پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 855 مجهز است و با پوشش بخار 10 لایه خنک می شود. کاربران امکان سفارش با پیکربندی های مختلف نظیر 6، 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی را دارند. این اولین گوشی در جهان است که با دارای حافظه‌ سریع UFS 3.0 است. برای تامین انرژی دستگاه از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که به لطف سیستم شارژ سریع Warp Charge 3.0 با توان 30 وات، توانایی شارژ کردن 50 درصد، طی مدت 20 دقیقه را داراست. به‌لطف قابلیت کنترل دما در سیستم Warp Charge و سیستم‌ خنک‌سازی بهبودیافته‌ی پردازنده، کاربر می‌تواند حتی حین شارژ نیز به انجام بازی بپردازد. همچنین این گوشی به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (اندروید ۹ پای) با رابط کاربری روان و دوست‌داشتنی اکسیژن اواس (OxygenOS) مجهز شده است

قیمت و زمان عرضه

وان‌پلاس ۷ پرو در سه رنگ آبی (Nebula Blue)، خاکستری براق (Mirror Gray) و بژ (Almond) با قیمت پایه‌ی ۶۷۰ دلار به‌فروش خواهد رسید. ضمن اینکه نسخه‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی دستگاه نیز به‌ترتیب ۷۰۰ و ۷۵۰ دلار قیمت خواهند داشت.

وان پلاس در کنار معرفی پرچمدارانش، از هدفون بیسیم Bullets Wireless 2 با پشتیبانی از  aptX HD رونمایی کرده که به گفته وان پلاس، با فعال سازی آن کیفیت صدای قابل مقایسه ای با هدفون های سیمی را دارد. همچنین به لطف بهره گیری از Warp Charge سرعت شارژ کردن آن نیز دو برابر شده است. به طوریکه با با 10 دقیقه شارژ می تواند 10 ساعت و با شارژ کامل 14 ساعت کار خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا