ایسوس شب گذشته، طی مراسمی از جدیدترین پرچمدارش تحت عنوان Zenfone 6 به طور رسمی پرده برداشت. ایسوس زنفون 6 جزو معدود گوشی های هوشمندی است که هر آن چه کاربران انتظار دارند به آ‌ن‌ها اعطا خواهد کرد. با در نظر گرفتن قیمت 500 یورویی گوشی، می‌توان آن را یک پرچمدار اقتصادی دانست که حتی در مقایسه با وان پلاس 7 پرو نیز ارزان‌تر محسوب می‌شود.

اطراف نمایشگر 6.4 اینچی گوشی، با وجود عدم استفاده از ناچ یا حفره روی نمایشگر، حاشیه‌های بسیار کمی وجود دارد. یکی از ویژگی های این گوشی استفاده از دوربین چرخان است که می توان از دوربین اصلی به عنوان سلفی هم استفاده کرد. دوربین از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی (گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل‌های 0.9 میکرومتر) و یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید با میدان دید 125 درجه استفاده شده است.

دوربین این گوشی همچنین توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را داشته و از تثبیت‌کنندگی الکترونیکی تصویر بهره می برد. با توجه به یکسان بودن دوربین اصلی و سلفی، امکان گرفتن فیلم‌های سلفی در چنین رزولوشن و نرخ فریمی بالایی فراهم است! به لطف ساختار مکانیکی دوربین گوشی ایسوس زنفون 6 خواهید توانست به صورت خودکار، تصاویری پانورامیک به ثبت برسانید. ردیابی حرکتی برای نگه داشتن سوژه در چارچوب دوربین از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

دو حالت HDR+ Enhanced و Night Mode از جمله ویژگی‌های نرم افزاری دوربین گوشی هستند. در آن‌ها از طریق ترکیب تصاویر پیاپی به ثبت رسیده تحت شرایط مختلفی، عکس‌هایی با کیفیت بالا به کاربر ارائه می‌شود. صفحه نمایش 6.4 اینچی این گوشی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل بوده و 92 درصد پنل جلویی را در برمی گیرد. همچنین حداکثر میزان روشنایی نمایشگر 600 نیت بوده و از DCI-P3 پشتیبانی می کند. اسکنر اثر انگشت روی پنل پشتی و زیر دوربین قرار دارد. پنل جلویی گوشی توسط نسل ششم شیشه‌های گوریلا گلس و پنل پشتی آن، توسط شیشه‌های کورنینگ محافظت می‌شوند. در میانه، فریمی ساخته شده از آلومیونیوم سری 6000 وجود دارد.

قدرت پردازشی این دستگاه توسط تراشه اسنپدراگون 855 تامین شده و در کنار آن 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 قرار دارد. این گوشی به طور همزمان، از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، این گوشی دارای آمپلی فایر دوگانه و تاییدیه Hi-Res Audio بوده و به یک هدفون ZenEar درون جعبه گوشی قرار گرفته است. می‌توان آن را از طریق جک صوتی 3.5 میلی‌متری به گوشی متصل کرد. در صورت تمایل به اتصال به هدست‌های وایرلس، از کیفیت صدای aptX HD شرکت کوالکام لذت خواهید برد.

ایسوس همچنین از یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده که از طریق سیستم شارژ سریع 18 واتی شارژ می شود. به لطف کاهش تعداد دفعات نیاز به شارژ مجدد باتری به لطف ظرفیت بالای آن، کمتر از تعداد چرخه‌های طبیعی باتری استفاده شده و دوام، با سرعت پایین‌تری کاهش پیدا خواهد کرد. رابط کاربری ZenUI 6 مبتنی بر اندروید 9 توسعه پیدا کرده و اکنون کاملا شبیه به اندروید 9 پای است. سازنده وعده داده از طریق انتشار نسخه سفارشی‌سازی شده آپدیت اندروید 10 برای ایسوس زنفون 6 بعد از عرضه آن، ویژگی‌های بسیار بیشتری به پلتفرم نرم افزاری موبایل خود خواهد افزود. شرکت از اکنون وعده داده آپدیت سیستم عامل اندروید 11 نیز برای زنفون 6 عرضه شده و گوشی، تا 2 سال آینده، به طور متناوب پچ‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد.

ماژول دوربین نیز در برابر ضربه مقاوم طراحی شده است. بخش در بر دارنده سنسورهای دوربین گوشی از فلز مایع ساخته شده و با وجود داشتن وزنی کمتر از فولاد، نسبت به آن چهار برابر قویتر است. در صورت رها شدن گوشی از دست کاربر، این اتفاق تشخیص داده شده و برای جلوگیری از شکستن دوربین، ماژول پیش از برخورد گوشی با زمین، به سر جایش باز می‌گردد! ایسوس برای 100 هزار مرتبه، یعنی 28 مرتبه استفاده از دوربین برای گرفتن عکس سلفی یا برقراری تماس تصویری طی 5 سال، ساختار مکانیکی دوربین را تست کرده است، بدون این که فرسایشی پدید بیاید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *