فیسبوک به تازگی اعلام کرده که بزودی به توسعه اپلیکیشن پیام رسان دایرکت پایان می دهد. کاربران این اپلیکیشن نوتیفیکیشنی دریافت کرده‌اند که در آن آمده در ماه‌های آینده، اپلیکیشن مذکور تعطیل می‌شود. البته محتویات آن به صورت خودکار به اینستاگرام منتقل می‌شود و به همین خاطر کاربران آن لازم نیست کار خاصی انجام دهند.

همانطور که می دانید اپلیکیشن دایرکت در دسامبر 2017 در دسترس قرار گرفت. این برنامه مبتنی بر دوربین بوده که از تعدادی فیلترهای مشابه اسنپ‌چت موجود داشته و برای ارسال پیام به دوستان در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گرفت. بیشتر قابلیت های این اپلیکیشن از اسنپ چت الهام گرفته بود، بر مثال می توان به اضافه شدن ویژگی استوری در سال 2016 به این اپلیکیشن اشاره کرد.

گفتنی است که از زمان عرضه تنها برای 6 کشور شامل شیلی، اسرائیل، ایتالیا، پرتقال ترکیه و اروگوئه ارائه شد و هرگز به صورت عمومی برای سایر نقاط دنیا در دسترس قرار نگرفت. اینستاگرام گفته که آن‌ها می‌خواهند تمرکز خود را به بخش دایرکت موجود در اینستاگرام معطوف کنند و در حال حاضر، تمام ویژگی‌های اپلیکیشن مستقل دایرکت، در داخل اینستاگرام وجود دارد.

زمانی که نسخه اولیه دایرکت منتشر شد، برخی گمانه‌زنی کردند که احتمالا اینستاگرام قصد دارد این مشخصه را در نهایت از اپلیکیشن جدا کند. اما حالا که فیسبوک قصد دارد در آینده‌ نه‌چندان دور پیام‌رسان‌های اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسوک را به یکدیگر متصل کند تا کاربران آن‌ها بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند، کنار گذاشتن اپلیکیشن آزمایشی دایرکت اقدامی منطقی محسوب می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *