در سال‌های اخیر شرکت هواوی بارها توسط دولت آمریکا تهدید به تحریم و اعمال محدودیت‌های تجاری شده بود، اما به نظر می‌رسد که این محدودیت‌ها به اوج خود رسیده و تهدیدها برای هواوی جدی تر شده است. پس از تحریم هواوی توسط گوگل و لغو لایسنس استفاده از اندروید، این بار شرکت‌ها بزرگ تولید کننده تراشه این شرکت چینی را تحریم کرده‌اند.

به‌گزارش بلومبرگ، سه غول طراحی و عرضه‌ی چیپ جهان یعنی اینتل و کوالکام و برودکام به‌زودی همکاری خود با هواوی را قطع می‌کنند. به‌گزارش Nikkei، سازنده‌ چیپ آلمانی، اینفاینئون تکنولوژی (Infineon Technologies) نیز مانند میکرون تکنولوژی (Micron Technology) و وسترن دیجیتال (Western Digital)، سازندگان چیپ حافظه آمریکایی، ارائه‌ی تجهیزات به هواوی را تعلیق کرده است.

بر اساس این گزارش، هواوی پیش از طراحی و تولید تراشه‌های اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تجهیزات شبکه، این تحریم‌ها را پیشبینی کرده بود و به میزان چشم گیری قطعات ضروری را برای تولید محصولات خود انبار کرده است. گزارش دیگری از بلومبرگ ادعا می‌کند هواوی برای مقابله با چنین وضعیتی خود را آماده و حداقل برای نیاز سه ماهش، چیپ شرکت‌های آمریکایی را ذخیره کرده است. این، زمان کافی دراختیار شرکت قرار می‌دهد تا تصمیم بگیرد اقدامات دولت آمریکا موقتی است یا همیشگی خواهند بود.

یکی از روزنامه‌های معتبر چینی اعلام کرده است که شرکت هواوی قصد دارد تا برای جایگزینی ویندوز و اندروید سیستم عامل اختصاصی خود را برای لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند خود را تولید کند. البته ساخت سیستم عامل اختصاصی چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد، زیرا پیش از هواوی شرکت‌های قدرتمندتری مانند مایکروسافت تلاش کردند تا سیستم عامل موبایلی خود را برای رقابت با ios و اندریود به بازار عرضه کنند اما با شکست سنگینی مواجه شدند.

تلاش‌های دولت آمریکا برای کنارزدن هواوی سابقه‌ی طولانی دارد و این شرکت سال گذشته، از ورود به بازار موبایل آمریکا منع شده بود. افزایش فشارهای کنونی به‌دلیل افزایش تنش تجاری بین دولت ترامپ و حکومت چین و تلاششان برای مذاکره‌ی مجدد درباره‌ی رابطه‌ تجاری دو کشور است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *