اپل به تازگی از نسل هفتم پخش‌کننده‌ مالتی‌مدیای آیپاد تاچ مجهز به پردازنده A10 Fusion و مدل ۲۵۶ گیگابایتی پرده برداشت. برای یادآوری باید بگوییم که نسل ششم آیپاد تاچ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و بعد از آن دیگر خبری از این گجت نبود. البته با وجود اینکه در این چند سال طراحی گجت‌ها تا حد زیادی تغییر کرده، ولی اپل تصمیم گرفته به بخش‌های مختلف آیپاد تاچ دست نزند و این محصول همچنان از همان نمایشگر ۴ اینچی قدیمی، دکمه هوم و دوربین‌های سابق بهره می‌برد.

آیپاد تاچ جدید از یک نمایشگر چهار اینچی رتینا با پنل IPS بهره می‌برد که رزولوشن صفحه‌اش 1136 در 640 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن به 326 پیکسل در اینچ می‌رسد. اما در پشت دستگاه شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و ضریب گشودگی دهانه لنز f/2.4 هستیم که از یک لنز پنج بخشی تشکیل شده است.

از دیگر خصوصیات این دوربین می‌توان به لرزشگیر تصویر خودکار، فیلتر هیبرید مادون قرمز، پشتیبانی از HDR و توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 1080p در 30 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 120 فریم بر ثانیه در حالت اسلوموشن اشاره کرد. به‌لطف بهره‌گیری از تراشه A10، این آیپاد تاچ از قابلیت‌هایی مانند فیس‌تایم گروهی و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید این مدل جدید در مقایسه با نسل قبلی، از دو برابر سرعت بیشتر از لحاظ پردازنده و تا سه برابر سرعت بیشتر در زمینه‌ گرافیکی بهره می‌برد.

اپل همچنین به سرویس اشتراک بازی اپل «آرکید» (Arcade) هم اشاره کرده و احتمالا دلیل اصلی عرضه نسل جدید آیپاد تاچ به همین موضوع برمی‌گردد. حالا که اپل بیش از پیش به سمت ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری حرکت می‌کند، با این کار قصد دارد درآمد خود را از این بخش افزایش بدهد. امکانات ارتباطی این آیپاد هم شامل بلوتوث نسخه 4.1، وای فای، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت لایتنینگ می‌شوند. اپل تضمین کرده که آیپاد نسل جدید با هر بار شارژ می‌تواند 40 ساعت بی‌وقفه به پخش موسیقی و 8 ساعت به پخش ویدیو بپردازد که آمار خوبی به حساب می‌آید.

برای خرید مدل پایه نسل جدید آیپاد تاچ که از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، باید ۱۹۹ دلار بپردازید و خرید مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی هم به ترتیب ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار هزینه در پی دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *