گجت و پوشیدنی

اپل WatchOS 6 با افزودن اپل استور و واچ فیس جدید رونمایی شد

اپل دقایقی پیش در کنفرانس سالانه WWDC 2019 از جدیدترین دستاورد های خود رونمایی کرده که در این میان نسخه جدید سیستم عامل WatchOS 6 به چشم می خورد. آپدیتی قابل توجه که به کاربران این پوشیدنی هوشمند امکان می دهد وابستگی شان به آیفون را برای استفاده از اپها را از میان بردارند.

این آپدیت همچنین برپایه قابلیت های کلیدی و محبوبی توسعه یافته که کاربران آشنایی کافی را با آنها دارند. علاوه بر این، شاهد اضافه شدن چندی اپلیکیشن جدید نظیر Voice Memos برای ضبط مکالمات، ماشین حساب برای حل سریع مسائل ریاضی و Books برای پخش کتاب های صوتی هستیم.

اپل همچنین امکان جدیدی برای توسعه دهندگان فراهم کرده تا بتوانند اپلیکیشن‌هایی مخصوص اپل واچ توسعه دهند. این اپلیکیشن‌ها دیگر نیازی به آیفون برای اجرا شدن ندارند و مستقل از آیفون، تجربه کاربری بهتر و سرعت بیشتری خواهند داشت. همچنین APIهای جدیدی برای توسعه دهندگان فراهم شده که برای مثال به آن‌ها امکان استریم مستقیم صدا به اپل واچ را می‌دهد.

همچنین حالا کاربران به لطف اپ استور جدید قادر به جستجو در بین اپ‌ها، دانلود و نصب و خرید مستقیم از طریق ساعت خواهند بود. اپل همچنین اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌ها نیز توسط خود ساعت انجام می‌شود و نیازی به گوشی نخواهد بود. تا به امروز کاربران برای نصب اپلیکیشن روی ساعت‌های خود نیازمند دانلود اولیه‌ی اپ در گوشی‌های خود بودند. اپل همچنین چند اپ اختصاصی جدید نیز به ساعت‌های خود افزوده است؛ یادداشت صوتی، ماشین‌حساب و کتاب‌صوتی موارد هستند که در نسخه‌ی جدید به صورت مستقل و بدون نیاز به آیفون در دسترس خواهند بود.

جای تعجبی نیست که اپل ویژگی‌های مربوط به سلامتی را هم در این نسخه از watchOS 6 بهبود بخشیده و حالا اپل واچ به سلامت گوش شما هم می‌اندیشد! یک ویژگی جدید درواقع صدای محیط را بررسی می‌کند و اگر صدای محیط بیش از حد بلند باشد و بتواند به سلامت گوش شما آسیب برساند، به شما اطلاع خواهد داد. اپل همچنین یک ویژگی دیگر برای مدیریت قاعدگی در زنان هم در watchOS 6 قرار داده است. البته این ویژگی برای آیفون هم عرضه خواهد شد و لازم نیست حتما اپل واچ داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. اپل ویژگی‌های جدید نیز به Health افزوده است؛ اطلاعات بیشتر فعالیت بدنی کاربر و راه‌هایی برای مانیتور کردن سلامت شنوایی در محیط‌های با آلودگی صوتی مواردی هستند که به این اپ افزوده شده‌اند. اپل قابلیتی به نام Cycle Tracking را به WatchOS 6 آورده که به زنان امکان می دهد سیکل های ماهیانیه خود را پایش نمایند و با کمک قابلیت دیگری به نام Dose نیز مصرف داروها به کاربران یادآوری می شود که این ویژگی خصوصا برای افراد سالخورده سودمند واقع می شود.

از سوی دیگر اپل مجموعه ای از واچ فیس های جدید و جالب را هم برای سیستم عامل تازه اپل واچ طراحی کرده هرچند که هنوز امکان عرض اندام توسعه دهندگان شخص ثالث در این پلتفرم فراهم نشده و آنها نمی توانند اپلیکیشن های ساخته شده خود را برای اجرا روی WatchOS 6 بسازند. واچ فیس های جدید شامل یک صفحه آنالوگ به سبک ساعت های خورشیدی قدیم، اینفوگرافی با وسعت جهان به نام Subdial و صفحه آنالوگی با ترکیب اعداد یونانی و فارسی به نام کالیفرنیا می شود ضمن اینکه آپشن های دیجیتالی خیلی بزرگ و گرادینت هم برای آنها در نظر گرفته شده که یک طیف رنگی گرادیانت را روی پس زمینه قرار می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا